Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Ziemniaczana

Zalecany czas: 14 dni | Stracona waga: 2-4kg | Rygorystyczność: Średnia | Jadłopis na stronie: Tak

Zapewne większość z was słyszała nie jednokrotnie że ziemniaki to puste kalorie i że od nich się tylko tyje. Nic bardziej mylnego! Doskonałym przykładem na obalenie tej utartej wśród większości tezy jest dieta ziemniaczana. Otóż za sprawą tej 2 tygodniowej kuracji można pozbyć się nawet od 2 do 4 zbędnych kilogramów. Dieta przewiduje 3 posiłki dziennie lecz dozwolone jest także spożywanie lekkich i małych objętościowo przekąsek. Głównym elementem programu są oczywiście ziemniaki które dzięki swoim właściwościom są doskonałym sojusznikiem w walce z nadwagą. Przyjdzie nam je jeść w różnych formach, czy to zapiekanych ziemniaków czy to placków ziemniaczanych. Dieta jest bowiem bardzo prosta w użyciu, naszym obowiązkiem jest tylko sumiennie przestrzegać kilku prostych zasad. Musimy jeść tylko i wyłącznie trzy główne posiłki oraz maksymalnie dwie przekąski w ciągu dnia. Staramy się spożywać posiłki o określonych porach w równych odstępach czasu. Naszym motywem przewodnim są ziemniaki dlatego wszystkie posiłki oprócz przekąsek i śniadań muszą być oparte głównie na nich. Plan diety pozwala oprócz ziemniaków także na inne warzywa a także świeże owoce czy wyroby mleczne w postaci jogurtów naturalnych, serków wiejskich czy nawet chleba pełnoziarnistego, jednak powinny one być tylko i wyłącznie podstawą śniadań. Jak już wiemy obiad oraz ostatni posiłek musi składać się głównie z ziemniaków i dań na ich bazie. II śniadanie i podwieczorek natomiast możemy skomponować z następujących produktów jak: herbatniki, suchary, krakersy, wafle ryżowe, jogurty naturalne, surowe warzywa(pomidor, marchew, ogórek) oraz owoców(jabłko, banan, grejpfrut, kiwi, melon). W diecie ziemniaczanej ważne jest także uzupełnianie płynów. Pijemy duże ilości wody mineralnej nie gazowanej, herbaty: tu możemy wybierać z pośród herbat ziołowych, owocowych, czarnych i zielonych. Ponadto dozwolona jest kawa, która skutecznie pomoże nam zacząć dzień. Do przekąsek możemy pić także soki ze świeżo wyciśniętych owoców.

Dieta ziemniaczana w skrócie

  • Ziemniaki jemy pod różną postacią: gotowane (na parze), pieczone (piekarnik), smażone (na oliwie, bądź patelni teflonowej nigdy z użyciem oleju!)

  • Najwięcej mikro elementów oraz składników odżywczych znajduję się tuż pod skórką dlatego warto gotować czy piec kartofle w ,,mundurkach,,.

  • Nigdy nie używamy żadnych sosów ani okrasy (to one właśnie sprawiają że ziemniaki tuczą).

  • Pijemy dużo płynów.

  • Jemy posiłki w regularnych odstępach czasu i o stałych porach każdego dnia.


Plusy i Minusy

Wydawać by się mogło że plan odchudzający oparty na spożywaniu praktycznie samych ziemniaków spowoduje efekt odwrotny od oczekiwanego. Otóż nie, dieta choć w miarę nowa coraz bardziej zyskuje wśród osób które zdecydowały się na jej realizacje. Cały sekret kuracji tkwi w tym nie pozornym warzywie. Wiele ludzi uważa że ziemniaki tuczą i są kaloryczne i często chcąc schudnąć zastępuje je w swoich posiłkach ryżem czy makaronem. Nie są świadomi tego że tak naprawdę eliminują ze swojego menu bardzo zdrowy i wartościowy produkt!. Po pierwsze ziemniaki wbrew obiegowej opinii mają niewiele kalorii, dwie przeciętnej wielkości bulwy ziemniaka to nie całe 70 kcal. Po drugie są bogate w ważne i cenne dla naszego organizmu składniki odżywcze. Ziemniak ma w sobie witaminy C, A, E oraz witaminy z grupy B. W ich składzie znajdziemy potas odpowiedzialny za oczyszczanie organizmu, oprócz tego eliminuje nadmiar wody oraz chroni przed nadciśnieniem. Magnez który stabilizuje ciśnienie krwi i wzmacnia koncentracje. Fosfor chroni serce i nerki. Żelazo odpowiedzialne i niezbędne za rozprowadzanie tlenu po komórkach oraz cynk który wzmacnia włosy, paznokcie oraz podnosi odporność. Ziemniak jest także źródłem błonnika który pobudza nasz organizm i zwiększa skutecznie przemianę materii, obniża poziom złego cholesterolu we krwi. Ponadto powoduje u nas uczucie sytości i ułatwia prace jelitom. Chcąc z scharakteryzować ziemniaka można by rzecz ,,Same zalety, żadnych wad,,. Dlatego dieta ziemniaczana jest bardzo dobrym i skutecznym programem. Realizując jej zalecenia możemy szybko i bezpiecznie zrzucić zbędne kilogramy nawet do 4 kg w ciągu dwóch tygodni. Do plusów diety można zaliczyć także to iż oczyszcza organizm, reguluje trawienie dzięki czemu łagodzi dolegliwości jak niestrawność, wrzody żołądka czy zaparcia. Wzmacnia włosy i paznokcie oraz wygładza zmarszczki. Kolejnym atutem kuracji jest jej prostota. Praktycznie każdy może bez problemu z niej skorzystać. Dieta nie wymaga od nas znajomości przepisów czy uważnego i kosztującego masę czasu warzenia czy liczenia kalorii jedzonych posiłków. Kuracja ziemniaczana jest prosta i tania w przygotowaniu przez co jest dostępna dla każdego. Niestety dieta oparta na ziemniakach nie jest do końca wolna od wad. Co prawda ziemniak jest warzywem bogatym w minerały i witaminy oraz na pewno jest bardzo zdrowy o tyle samo menu diety nie do końca zaopatruje nasz organizm we wszystkie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu składniki odżywcze. W związku z tym dietetycy oraz wiele osób twierdzi że z planu powinno korzystać się nie dłużej niż 5-7 dni. Dłuższa kuracja powinna obywać się po konsultacji z lekarzem bądź dietetykiem. Z diety nie mogą korzystać osoby cierpiące na cukrzyce ponieważ ziemniaki powodują znaczny wzrost poziomu cukru i insuliny we krwi i osoby dotknięte różnymi chorobami bądź dolegliwościami. Z Diety ziemniaczanej nie wolno korzystać matkom w ciąży oraz w okresie karmienia piersią.

Dokładny jadłospis na 5 dni

(Wraz z przepisami)
 

Dzień 1

  • Śniadanie: 150g chudego serka wiejskiego mieszamy z 150 ml chudym jogurtem naturalnym i 2 łyżkami płatków owsianych oraz 2 łyżkami szczypioru, kawa lub herbata

  • Obiad: Krokiety ziemniaczane ( 3-4 ziemniaki gotujemy w mundurkach, obieramy, płuczemy, dodajemy jajko, łyżkę tartej bułki, sól i pieprz. Mieszamy i formujemy krokiety. Układamy je w natłuszczonej formie, smarujemy jajkiem dodajemy na wierzch starty ser. Pieczemy ok. 10 min.

  • Kolacja: 2 pieczone ziemniaki, sałatka z pomidora i ogórka.

 

Dzień 2

  • Śniadanie: szklanka mleka 0%, 2-3 wafle ryżowe z nisko słodzonym dżemem

  • Obiad: Pizza ziemniaczana: ( 2 ziemniaki gotujemy, tłuczemy, dodajemy jajko, łyżkę mąki, sól, pieprz, gałkę muszkatołową. Robimy ciasto, wykładamy nim wysmarowaną masłem i posypaną tartą bułką tortownicę. Smarujemy wierzch oliwą, dodajemy żółty ser i oregano. Pieczemy 18-20 min w 180°C.

  • Kolacja: Tost razowy z szynką wraz z plastrami pieczonego ziemniaka, sos jogurtowy.

 

Dzień 3

  • Śniadanie: Muesli z jogurtem naturalnym, kawa lub herbata

  • Obiad: Zapiekanka: ( 2-3 ziemniaki gotujemy w mundurkach, obieramy, kroimy na plastry. Por i 4 pieczarki tniemy na plasterki, blanszujemy. Żaroodporne naczynie posmarujemy masłem, układamy warzywa i 3-4 łyżki groszku, doprawiamy oregano, oraz 3 łyżkami bulionu. Pieczemy około 20 min w 180°C.

  • Kolacja: sałatka ziemniaczana z różnymi przyprawami, szklanka soku pomidorowego bądź grejpfrutowego

Dzień 4

  • Śniadanie: 2-3 kromki chleba pełnoziarnistego z twarożkiem z chudymi ziołami, sok z dowolnych warzyw lub owoców

  • Obiad: Ziemniaczane monety ( ziemniaki gotujemy w mundurkach obieramy i kroimy w plastry, por kroimy w talarki, a pieczarki w grube plastry. Szynkę kroimy w paski. Na odrobinie oleju roślinnego smażymy oddzielnie por, ziemniaki i pieczarki. Składniki mieszamy, skrapiamy sosem sojowo-grzybowym, doprawiamy solą i pieprzem, na wierch sypiemy paskami z szynki. Podajemy z zieloną sałatą.

  • Kolacja: pieczone puree ziemniaczane, jogurt naturalny.

Dzień 5

  • Śniadanie: 2 tosty pełnoziarniste, średniej wielkości jajecznica ze szczypiorkiem i odrobiną masła. Kawa lub herbata

  • Obiad: Placki ziemniaczane

  • Kolacja: Ziemniaki faszerowane pastą z serka homogenizowanego sałatka ze świeżych warzyw.

 

Jadłospis w diecie ziemniaczanej można skomponować samemu wedle uznania. Należy jednak pamiętać, że ziemniaki są głównym i najważniejszym elementem menu. Jadłospis należy zbilansować tak by zawierał on także owoce, warzywa a także produkty bogate w wapń.


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu