Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta South Beach

Zalecany czas: 2 tyg do ?? | Stracona waga: ok 5kg do ?? | Rygorystyczność: Średnia | Jadłopis na stronie: Nie

Dieta South Beach w wolnym tłumaczeniu jest dietą plaż południowych, jej zalety oraz skuteczność doceniło setki tysięcy ludzi. Opracował ją wybitny amerykański kardiolog Arthur Agatson. Dieta ta nie jest jak inne tego typu programy żywieniowe oparta na chwilowym ograniczaniu spożywanych kalorii a jest drogowskazem na całe życie. Dzięki niej stracimy zbędne kilogramy bez uszczerbku na zdrowiu oraz nie stracimy sprawności fizycznej, a co najważniejsze nie będziemy odczuwali głodu i zmęczenia które często pojawia się przy stosowaniu innych diet.

Dietę South Beach dzielimy na III fazy, każdy kolejny etap jest mniej restrykcyjny od poprzedniego. W tej diecie głównym naszym zadaniem jest spożywanie dużych ilości węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym oraz zastąpienie wszystkich tłuszczów zwierzęcych na tłuszcz z ryb, orzechów, oliwy. W programie South Beach nie trzeba liczyć spożywanych kalorii ani tracić czasu na ważenie posiłków, trzeba jeść po prostu tyle produktów aby zaspokoić głód. Podczas tej diety będziemy musieli spożywać 3 posiłki dziennie oraz minimum dwie przekąski.

Tysiące osób którym udało się przebrnąć przez program diety doceniło jej działanie a także skuteczność. Dzięki diecie South Beach która nie jest dietą ani wysoką białkową ( proteinową) , ani nisko-węglowodanowa ani nisko tłuszczową dbamy o nasze zdrowie a przy okazji zrzucamy skutecznie to co dla nas najważniejsze, kilogramy!!!. Nie musimy się już zmuszać do nie smacznych posiłków ,w tej diecie jemy smacznie ale zdrowo. Zakres produktów dozwolonych obejmuje wiele artykułów spożywczych.

 

Fazy w skrócie

I Faza

Pierwszy etap jest najbardziej restrykcyjny pośród wszystkich trzech. Trwa on równo 14 dni i podczas niego będziemy najszybciej tracić zbędne kilogramy. Będziemy mieli wybór spośród różnych warzyw, chudych mięs serów, jajek a także wszelakich ryb. Owoce, słodycze oraz pieczywo i ziemniaki są absolutnie zabronione i będziemy musieli się z nimi rozstać.

II faza

W drugim etapie do naszego menu będziemy mogli włączyć więcej węglowodanów. Będziemy mieli wybór z określonych owoców i warzyw, a także dostęp do pełno ziarnistego pieczywa i nawet gorzkiej czekolady. Waga nadal będzie spadać w dół choć już nie tak szybko jak w poprzedniej fazie diety. Ten etap będzie trwał aż uzyskamy wcześniej ustaloną przez nas wagę ciała.

III faza

Ten etap nie jest prawdziwą dietą, ale programem żywienia na resztę życia. Zdaniem twórcy diety nasz organizm zdążył już przywyknąć do zdrowego trybu życia, a my nauczyliśmy się prawidłowo komponować menu i odpowiednio dobierać składniki. To wystarczy, by ponownie nie przytyć i cieszyć się nienaganną sylwetką oraz dobrym samopoczuciem.

To już finisz, na tym etapie powinniśmy być już wyedukowani co do zdrowego odżywiania. Nasz organizm zdążył się już przyzwyczaić do zdrowego trybu życia a my jesteśmy bogatsi o wiedzę jak ułożyć nasze menu by prawidłowo i odpowiednio dobierać składniki.

FAZA I

I faza jest najkrótsza ze wszystkich trwa dokładnie 14 dni lecz jest najbardziej restrykcyjna ze wszystkich 3 etapów diety South Beach. W tym okresie chudniemy w błyskawicznym tempie a przy okazji stabilizujemy poziom naszej glukozy we krwi co minimalizuje ryzyko napadów łaknienia.

Bez wątpienia w pierwszy etap jest najcięższą próbą. Z naszego jadłospisu musimy wykreślić produkty z wysoką zawartością węglowodanów a także tłuszcze nasycone i kofeinę. Z naszego menu wykreślamy skrobię czyli ( makaron,ryż,pieczywo) ponadto cukier oraz owoce i wszystko na ich bazie (soki, koktajle)

 

Kluczowy jest tu właśnie brak cukru w naszej diecie który jak wcześniej wspomnieliśmy stabilizuje stężenie glukozy we krwi co eliminuje niepożądany efekt łaknienia, który często jest przyczyną rezygnacji z innych diet. Co prawda całkowita rezygnacja z postaci cukru może wydawać się uciążliwa lecz już po kilku dniach sami zauważymy że dieta zaczyna przynosić pierwsze efekty w postaci braku łaknienia i uczucia sytości.

 

Musimy pamiętać iż ten etap trwa zaledwie 2 tygodnie. Po tym okresie do naszej diety będziemy mogli włączyć zbożowe pełno-ziarniste produkty a także niektóre owoce. Szybka utrata wagi na poziomie 5.5-6 kilo mobilizuje nas jeszcze bardziej do jej kontynuowania. W trakcie trwania I fazy nasze menu powinno się składać z 3 sycących posiłków oraz 2 przekąsek na dzień. Można sobie pozwolić na wysokobiałkowy produkt w postaci deseru ale trzeba pamiętać że musi on być z niską zawartością cukru. Co do przekąsek trzeba je spożywać około godziny-dwóch po podstawowych posiłkach. Ich zadanie polega na tym by w czasie pomiędzy głównymi posiłkami zwalczać uczucie głodu. Powinny one składać się w większości z białka oraz warzyw z dużą ilością błonnika (np. nisko tłuszczowy jogurt z garścią orzechów lub łyżką otrębów)wtedy najbardziej przynoszą rezultaty.

Oprócz zaleceń diety powinniśmy wiedzieć iż spaniałym dopełnieniem programu jest aktywność fizyczna która wspomoże idealnie utratę wagi i wzmocni nasz organizm.

 

FAZA II

W fazie drugiej kiedy już lwia część wyrzeczeń jest za nami i kiedy jesteśmy szczuplejsi o parę zbędnych kilogramów, przyszedł czas by nasze menu wzbogacić w nowe produkty z większą ilością węglowodanów. Etap drugi diety South Beach trwa do momentu gdy uzyskamy przez nas pożądaną wagę. Lecz musimy pamiętać iż w tej fazie spadek zbędnych kilogramów następuje wolniej niż w poprzedniej.

W nagrodę jednak do naszego jadłospisu możemy wpisać artykuły których wcześniej musieliśmy zrezygnować na tej liście jest pieczywo, brązowy ryż, makaron razowy i prawie wszystkie owoce. Lecz dodawanie ich do diety powinno następować stopniowo oraz z zachowaniem odpowiedniego umiaru.

 

Musimy się wystrzegać na tym etapie spożywania rzeczy jak warzyw owoców ziarna z większą ilością węglowodanów. Ponieważ brak skrupulatności doprowadzi do zatrzymania utraty wagi. Według doktora Atrura Agatsona wzbogacenie naszej diety w produkty skrobiowe oraz dozwolonych owoców musi się odbywać według programu diety. Otóż stopniowe dodawanie do jadłospisu produktów z dobrymi węglowodanami daje naszemu organizmowi czas na przystosowanie się do większej ilości cukru. Dzięki temu możemy kontrolować jak dany produkt ma wpływ nasz organizm.

 

FAZA III

Na tym etapie kiedy już udało nam się i osiągnęliśmy zamierzoną wagę możemy przystąpić do kolejnego etapu diety plaż południowych. Otóż faza 3 nie jest już żadnym ustalonym schematem, jest natomiast wskazówką żywieniową na resztę życia. Według kardiologa Artura Agatsona nasz organizm już zdążył przywyknąć do naszego nowego zdrowego trybu życia a my sami jesteśmy bogatsi o doświadczenie i posiadamy wiedzę dzięki której możemy komponować zdrowe i odżywcze posiłki. Dzięki programowi diety South Beach będziemy mogli się cieszyć wspaniałą sylwetką i dobrym samopoczuciem.

 

Faza pierwsza i druga nauczyła nas jak starannie i racjonalnie dobierać do naszej diety produkty które możemy konsumować bez obawy w dużych ilościach. Faza trzecia jest jakby egzaminem z naszej dbałości i wiedzy a także sprawdzeniem czy umiemy i potrafimy dostosować się do zaleceń które poznaliśmy we wcześniejszym programie diety. Podstawowym celem na tym etapie jest zachowanie zdobytej wcześniej wagi. Ważną role w naszym powodzeniu grają tutaj potrawy których indeks glikemiczny składników nie przekroczy 60. Jednak autor uważa że jeśli będziemy chcieli dać naszemu organizmowi i sobie trochę luzu możemy sięgnąć po produkty z większą ilością węglowodanów. Lecz nadwyżka powinna być umiejętnie minimalizowana.

Dodatkową dobrą wiadomością jest to że w fazie trzeciej diety South Beach nie ma w naszym jadłospisie rzeczy zabronionych.

Możemy teraz dodawać produkty które we wcześniejszych fazach były zakazane, dieta wymaga od nas jedynie monitorowania dań oraz produktów które u nas powodują zwiększony apetyt. Rzeczy po których mamy napady łaknienia powinniśmy całkowicie ograniczyć bądź wyeliminować z naszego jadłospisu.

Dostosowując się i czerpiąc zdobytą wiedzę z diety plaż południowych oraz stosują się do zaleceń doktora Agatsona będziemy długo cieszyć się efektami a także dobrym samopoczuciem a nasz sylwetka będzie zawsze szczupła. Teraz robiąc zakupy będziemy wiedzieć co dla naszego organizmu jest najlepsze, będziemy kupować produkty nisko przetworzone a przede wszystkim świeże i zdrowe. W połączeniu z ćwiczeniami oraz wszelaką aktywnością fizyczną będziemy wstanie jeszcze bardziej spalać zdrowo nadwyżkę kalorii.

Zalety diety

  • Nie należy do diet skrajnie restrykcyjnych, zatem jej przestrzeganie jest stosunkowo łatwe

  • Jest bardzo komfortowa ponieważ nie powoduje uczucia głodu i zmęczenia

  • Uczy podstawowych zasad zdrowego odżywiania się

Wszyscy którzy zdecydowali się na program diety South Beach i przeszli pomyślnie przez wszystkie jej etapy zgodnie mogą stwierdzić że jest ona w stu procentach skuteczna i jak najbardziej przynosi oczekiwane rezultaty. Po wykreśleniu produktów bogatych w duże ilości węglowodanów jak i produktów których składniki mają dużo tłuszczy nasyconych. Jak już wspomnieliśmy w pierwszej fazie nasza waga będzie maleć w błyskawicznym tempie (nawet do 6 kilogramów). Druga faza to już wolniejszy spadek zbędnych kilogramów, a w trzecim etapie wiemy już jak utrzymywać zdobytą sylwetkę która sprawia że mamy dobre samopoczucie oraz czujemy się przez to bardziej atrakcyjni.

Dużym plusem diety plaż południowych jest to iż wiele osób decyduje się na nią ze względu na znikome ryzyko dolegliwości oraz skutków ubocznych z nią związanych, które towarzyszy mniej lub rzadziej innym planom dietetycznym. W diecie Artura Agatsona natomiast jeszcze bardziej wzmocnimy serce poprzez eliminacje cholesterolu. Nasza sylwetka będzie zawsze już szczupła bez nie pożądanego efektu jojo. Kolejną zaletą wyróżniającą program South Beach jest niewątpliwe to że nie będziemy zmuszeni do ograniczania naszych racji do głodowych a będziemy skupieni by dostarczać naszemu organizmowi produkty bogate w pożyteczne składniki odżywcze. Mamy wiedzę by kontrolować nasze menu by potrawy były różnorodne ale smaczne i żeby dawały nam odpowiednią ilość energii. Proste zasady programu plaż południowych sprawią że nie będziemy musieli korzystać z porad dietetyków oraz tracić czasu na konsultacje z lekarzem.

Pierwsza faza diety jest dosyć odczuwalna o tyle kolejne jej fazy są przyjemnością ze względu na lepsze samopoczucie.

Zalety diety South Beach w skrócie:

  • Bezpiecznie obniża poziom cholesterolu we krwi, minimalizuje ryzyko cukrzycy i chorób układu krążenia.

  • Bezpiecznie i szybko chudniemy, bez efektu jojo

  • Edukuje, pomaga zrozumieć tajniki zdrowego odżywiania

  • Nie powoduje uczucia głodu i zmęczenia jest pod tym względem bardzo komfortowa.

Przeciwwskazania

  • Cukrzycy którzy chcieli by skorzystać z programu diety muszą wcześniej skonsultować się z lekarzem .

  • Osoby u których zdiagnozowano hipoglikemie nie powinny z niej korzystać ponieważ dieta opiera się na produktach o niskiej zawartości węglowodanów.

  •  Ludzie z podwyższonym cholesterolem muszą być bardziej ostrożni i zrezygnować ze spożywania jajek w całości, mogą jedynie spożywać same białka bądź substytut jajek ( albo ich tu dać ).

  • Nasz organizm także w pierwszych etapach diety będzie narażony na nie dobór wapnia, który będziemy zmuszeni do uzupełniania we własnym zakresie. Możemy dostać także alergii dlatego warto sprawdzić produkty które są na listach diety.

  • Przed rozpoczęciem diety powinniśmy odbyć podstawowe badania lekarskie by uzyskać odpowiedz czy nasz organizm jest gotowy i da rade na drastyczne obniżenie tłuszczy oraz węglowodanów w naszym nowym jadłospisie. Wtedy będziemy mieli odpowiedź czy nadajemy się do programu doktora Agatsona i czy mam szanse na zgubienie zbędnych kilogramów.

Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu