Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Owocowa

Zalecany czas: 2 dni | Stracona waga: do 4kg | Rygorystyczność: Średnia | Jadłopis na stronie: Tak

Kuracja owocowa jest programem głównie oczyszczającym, pozwala skutecznie i bezpiecznie oczyścić organizm z toksyn ale ponadto jej stosowanie pozwala zrzucić około 4 kilogramów. Dieta trwa jeden, dwa dni, lecz dietetycy polecają by korzystać z niej w weekendy. Podstawowym składnikiem naszego menu jak łatwo się domyślić będą owoce (kilka rodzajów). Sposób ich przyrządzania jest dowolny pamiętać trzeba tylko by nie wzbogacać owoców żadnymi składnikami. Owoce spożywamy całe, nie obieramy, niektóre z nich jak cytrusy mają w skórkach błonnik który skutecznie poprawia metabolizm. Ogólnie rzecz biorąc jemy owoce surowe, pieczone, gotowane a nawet duszone, nie jemy owoców suszonych ani innych produktów poddanych procesowi liofilizacji. Oprócz tego powinniśmy pić duże ilości wody nie gazowanej minimum 1-5.2 litry dziennie. Soki owocowe należy skreślić z naszego menu ze względu na dużą zawartość cukru. Warto postawić na owoce cytrusowe, które są niskokaloryczne a także podnoszą odporność przez co można je praktycznie spożywać do woli. Składniki odżywcze jakie znajdziemy w owocach i ich funkcje:

 

  • Witamina C: Jest odpowiedzialna za produkcje hormonów stabilizujących poziom cukru i nie pozwala by odkładał się tłuszcz ale także go usuwa. Ponadto opóźnia starzenie oraz razem z Witaminą A pomaga w produkcji kolagenu ( jest on odpowiedzialny za wygląd skóry ).

  • Błonnik: Jak już wiemy pobudza i skutecznie zwiększa przemianę materii. Owoce cytrusowe posiadają dwa rodzaje błonnika, pierwszy rozpuszczalny obniża poziom cholesterolu we krwi. Drugi nie rozpuszczalny powoduje u nas uczucie sytości a także ułatwia prace jelitom.

  • Potas: Eliminuje nadmiar zgromadzonej wody w organizmie, chroni przed nadciśnieniem, oczyszcza organizm. Znacznie wspomaga przyswajanie węglowodanów i białek.

  • Cynk: znacznie podnosi naszą odporność, wzmacnia paznokcie, włosy oraz kości.

  • Kwas foliowy: jest ważny dla kobiet w okresie ciąży, jego niedobór może skutkować wadami rozwojowymi płodu

  • Wapń: łagodzi objawy alergii, chroni i wzmacnia kości, zęby oraz serce

  • Żelazo: niezbędne w procesie rozprowadzania tlenu do wszystkich komórek ciała.

  • Miedź: pomaga organizmowi w przyswajaniu żelaza w efekcie czego dobrze wpływa na stan serca oraz kości

  • Magnez: bezpiecznie obniża ciśnienie krwi, oraz poprawia naszą koncentracje

  • Fosfor: podobnie jak wapń wzmacnia kości a także wspomaga prace nerek i serca

  • Fito-estrogeny: te hormony roślinne skutecznie łagodzą objawy menopauzy

  • Flawonoidy: chronią nas i nasz organizm przed miażdżycą oraz licznymi nowotworami, ponadto neutralizują wolne rodniki i uszczelniają naczynia krwionośne

  • Krzem: ma podobnie jak flawonoidy uszczelnia naczynia krwionośne, oprócz tego przyspiesza przemianę materii i polepsza wygląd skóry i włosów

  • Jod: pełni ważną funkcje, jest niezbędny dla tarczycy przez co wpływa na sprawne funkcjonowanie całego organizmu np. reguluje spalanie tłuszczu

 

 

Przykładowe Menu

 

Dzień Pierwszy:

 

  • śniadanie: 1 banan, 1 brzoskwinia, ½ gruszki

  • II śniadanie: jabłko

  • Obiad: sałatka owocowa (z sokiem z cytryny)

  • Podwieczorek: 2 kawałki arbuza

  • Kolacja: czarne jagody ( mają właściwości bakteriobójcze i przeciwwirusowe, warto je włączyć do naszego menu ).

 

Dzień drugi:

 

  • śniadanie: kiwi, pomarańcza, 2-3 plastry ananasa

  • II śniadanie: Banan lub śliwki

  • Obiad: sałatka owocowa (inny zestaw owoców)

  • Podwieczorek: mango lub melon

  • Kolacja: borówki amerykańskie

 

Zalety i przeciwwskazania

 

Plusem diety owocowej jest nie wątpliwie to że jest bogata w witaminy i błonnik. Owoce w niej zawarte są niskokaloryczne przez co są doskonałą podstawą diety. Błonnik skutecznie wspomaga metabolizm a także dzięki temu że pod wpływem wody pęcznieje w żołądku nie odczuwamy głodu. Kolejnym atutem jest to iż program trwa tylko 2 dni przez co nie doznajemy monotonności jak to często bywa w przypadku innych diet. Program owocowy możemy rozpocząć tylko jak jesteśmy w pełni zdrowi. Kuracja owocowa jest zabroniona dla kobiet w ciąży oraz karmiących, a także nastolatek. Nie wolno korzystać z niej dłużej niż jest to zalecane ponieważ możemy osłabić nasz organizm.

O czym należy pamiętać w skrócie

 
  • Spożywamy owoce surowe, duszone, gotowane, pieczone, nie jemy owoców suszonych

  • Niektóre owoce jedz ze skórką ponieważ zawiera ona bardzo duże ilości błonnika ( przyspiesza on przemianę materii oraz wspomaga usuwanie nie strawionych resztek pokarmów). ( jabłka gruszki, brzoskwinie). Także błonki w owocach cytrusowych zawierają cenną ilość błonnika dlatego nie należy ich zdejmować.

  • Owoce takie jak np. kiwi, melon obieraj lekko ponieważ zaraz za skórką jest najwięcej witaminy C

  • Myj owoce starannie, pod ciepłą wodą ( owoce przeważnie są pryskane różnego rodzaju środkami konserwującymi by przedłużyć ich ważność trwałość i wygląd ).

  • Owoce możesz zamrażać

  • Nie wzbogacaj owoców i sałatek na ich bazie żadnymi składnikami. Na sałatki owocowe wyciskaj cytrynę.

  • Pij dużo wody nie gazowanej między posiłkami. Od 1.5 do 2 litrów minimum dziennie. Można także pić herbatki ( miętową, zieloną, rumiankową ).

  • Zabronione jest picie czarnej kawy oraz herbaty ( eliminują one z naszego organizmu ważne i cenne minerały i witaminy ).


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu