Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Orientalna

Zalecany czas: ?? dni | Stracona waga: 3kg/tyg | Rygorystyczność: Średnia | Jadłopis na stronie: Tak

Dieta orientalna oparta jest na starej filozofii Yin i Yang wywodzącej się z dalekiego wschodu oraz założeniach dr Haya który skutecznie połączył dzisiejsze osiągnięcia z dziedziny dietetyki wraz z mądrościami z dalekiej Azji. Według adeptów tej filozofii Yin to pierwiastek żeński (dusza, księżyc, spokój) który potrzebny jest wieczorem, natomiast Yang to odwaga, koncentracja i wytrzymałość który przydatny jest rano gdy człowiekowi potrzeba energii i siły na cały dzień. Według dr Haya ludziom potrzebna jest nie tylko równowaga psychiczna ale także równowaga w jedzeniu i piciu. Dlatego dieta orientalna łącząc w sobie te dwie myśli może być doskonałą kuracją odchudzającą oraz oczyszczającą. Realizując założenia diety orientalnej można schudnąć nawet do 3 kg w ciągu tygodnia a także sprawić że poczujemy się na nowo rześcy i pełni chęci do życia. Wydawać by się mogło że dieta orientalna jest skomplikowana, nic bardziej mylnego. Same założenia kuracji są bardzo proste i zrozumienie ich zasad zajmuje naprawdę niewiele czasu.

W diecie orientalnej przyjdzie nam spożywać trzy główne (śniadanie, obiad, kolacja) oraz dwa mniejsze posiłki w formie przekąsek (II śniadanie, podwieczorek). Nasze menu będzie składało się tylko z produktów węglowodanowych, białkowych i neutralnych. Sekretem oraz tajemnicą diety jest zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy spożywaniem tych trzech grup produktów. Posiłki oraz produkty białkowe możemy łączyć z owocami oraz warzywami i najlepiej jeść takie dania koło południa w porze obiadowej. Potrawy oraz wszystkie produkty będące węglowodanami jemy wieczorem, należy także pamiętać że nie powinniśmy łączyć produktów węglowodanowych z produktami proteinowymi. Produkty neutralne natomiast możemy łączyć zarówno z posiłkami białkowymi jak i węglowodanowymi. Owoce oraz różnego rodzaju soki na ich bazie spożywamy na śniadanie czy w formie lekkich przekąsek między posiłkami. W tabeli poniżej znajduje się przykładowy wykaz wszystkich produktów z dokładnym podziałem na białkowe, węglowodanowe oraz neutralne. Ponadto umieściliśmy listę produktów charakterystycznych dla kultur orientu, które są ważnym elementem i nieodzownym składnikiem w kuchni dalekiego wschodu a także opisaliśmy w skrócie jak powinny wyglądać posiłki w diecie orientalnej.

  • Śniadanie (owocowe): Powinno składać się tylko i wyłącznie z owoców. Możemy wybierać z pośród: ananasów, kiwi, gruszek, , mango, moreli, malin, pomarańczy, śliwek, jeżyn, jabłek, nektarynek. Dodatkowo możemy wypić szklankę czarnej, zielonej lub jaśminowej herbaty ewentualnie możemy także zrobić sobie sok ze świeżych owoców. Owoce możemy jeść do woli tak by zaspokoić głód.

  • Obiad (białkowy): Głównym elementem posiłku musi być produkt bogaty w białko np. mięso (najlepiej drobiowe), jaja, ryby, owoce morza, soja, tofu, chudy nabiał. Dodatkowo możemy wzbogacić danie owocami a także produktami neutralnymi jak warzywa, kiełki, orzechy, grzyby, produkty pełno-mleczne, oleje (oliwa z oliwek, sezamowy, słonecznikowy), przyprawy (chili, curry, imbir, sos sojowy). 

  • Kolacja (węglowodanowa): Ostatni posiłek powinien być skomponowany z produktów węglowodanowych np.: ryż, różnego rodzaju makarony (sojowe, razowe), chleb, słodkie (m.in.: figi, rodzynki, banany,) i soczyste owoce (jabłka, kiwi, truskawki, cytryny, maliny). Dodatkowo podobnie jak w daniu obiadowym dodać możemy produkty z grupy neutralnej.

  • II śniadanie, podwieczorek: Pijemy różnego rodzaju soki warzywne oraz soki ze świeżych owoców. Jemy także same owoce a także owoce suszone i liofilizowane. Dozwolone są także orzechy i rodzynki.

 

Produkty białkowe

Produkty węglowodanowe

Produkty neutralne

  • jaja
  • ryby
  • soja
  • tofu
  • mięso (najlepiej drobiowe)
  • owoce morza
  • chudy nabiał
  • makaron (razowy i sojowy)
  • ryż (długi, dziki)
  • chleb
  • słodkie (rodzynki, figi, owoce)
  • soczyste owoce (m in. jabłka, kiwi, cytryny, truskawki, maliny)
  • warzywa
  • kiełki
  • orzechy
  • grzyby
  • oleje (sezamowy,
  • oliwa z oliwek, słonecznikowy), produkty pełno-mleczne
  • przyprawy(chili, imbir, curry, sos sojowy).


Plusy i Minusy

Główną zaletą diety orientalnej to, to że dzięki niej naprawdę można pozbyć się zbędnych kilogramów. Stosując założenia tej kuracji będziemy mogli zrzucić nawet 3 kilogramy tygodniowo. Najważniejsze że będzie to przyjemne, łatwe a przede wszystkim zdrowe. Otóż kuracja orientalna dla wielu ludzi nie jest dietą a sposobem na życie. Patrząc na mieszkańców dalekiego wschodu czy Azji można łatwo dostrzec że żyją długo nie mają problemu z nadwagą, są zdrowi oraz energiczni. Ponadto kuracja jest także doskonałym sojusznikiem w walce z różnymi dolegliwościami. Jej miłośnicy zgodnie twierdzą że odkąd stosują dietę orientalną są bardziej odporni na przeziębienia, grypę a także w ogóle nie boli ich głowa. Trudno się z tym nie zgodzić otóż menu diety orientalnej jest bogate we wszystkie niezbędne składniki odżywcze których nasz organizm potrzebuje każdego dnia by prawidłowo funkcjonować. Jest to niewątpliwie ogromny plus tej diety. Wiele kuracji jest bowiem nierzadko ubogich w różnego rodzaju produkty co może mieć w konsekwencji długiego ich stosowania, negatywny skutek na nasz organizm. Kolejną zaletą jest fakt iż nie musimy liczyć spożywanych kalorii czy pilnować ilości przyjmowanych posiłków. Jemy tyle by się najeść. W diecie orientalnej dozwolony jest także alkohol w postaci czerwonego wina. Ucieszy to na pewno miłośników tego trunku którzy w przypadku wyboru innego planu nie mogli by już o nim tylko pomarzyć. Wino ma nie tylko uprzyjemnić jadłospis ale także doskonale wspomaga trawienie oraz działa rozluźniająco co ma pozytywny wpływ na nasz ogólny stan. Oczywiście dieta orientalna pomimo wielu zalet posiada minusy. W kuchni orientalnej potrzeba wielu składników oraz produktów które w pewnych miejscach mogą być trudno dostępne lub mogą być po prostu drogie jak na przykład tofu, makaron sojowy, grzybki chińskie itp. (cała lista unikalnych produktów w diecie orientalnej w tabeli u góry). Dodatkowo Minusem okazać się może także fakt iż poza charakterystycznymi dla kultur bliskiego i dalekiego wschodu produktami potrzebna nam będzie przede wszystkim wiedza z zakresu kulinarnego. Otóż wiele dań wymaga od nas większego wysiłku i zaangażowania niż do tej pory. Podsumowując: Dieta orientalna jest doskonałym pomysłem na zmianę naszego dotychczasowego sposobu odżywiania a także uzyskania smuklejszej sylwetki. Ponadto stosując się do zaleceń kuracji możemy liczyć na poprawę naszego samopoczucia a także sprawić że będziemy czerpać radość z jedzenia przy równoległym eliminowaniu zbędnych kilogramów. Dieta bogata jest w przeróżne smaki a różnorodność produktów powoduje że nie odczuwamy monotonii oraz znudzenia. W kuracji orientalnej łatwo jest wytrwać nawet osobom nie zdeterminowanym, a dodatkowym atutem przemawiającym za nią jest fakt iż nie powoduje ona efektu jojo.  

Przykładowy jadłospis

Dzień 1

  • Śniadanie: sok marchwiowo-jabłkowy dodatkowo morele
  • II śniadanie: pół szklanki maślanki, gruszka
  • Obiad: sałatka tajska
  • Podwieczorek: owoce liofilizowane
  • Kolacja: ryż z jarzynami

Dzień 2

  • Śniadanie: szklanka herbaty (czarnej, zielonej lub jaśminowej), dowolny owoc
  • II śniadanie: sok pomidorowy
  • Obiad: ryba w folii z warzywami
  • Podwieczorek: sałatka z rodzynek, orzechów włoskich, kiwi
  • Kolacja: jarzyny w pikantnym sosie

Dzień 3

  • Śniadanie: sok ze świeżo wyciśniętych pomarańczy
  • II śniadanie: szklanka warzywnego bulionu
  • Obiad: wołowina z warzywami
  • Podwieczorek: pół szklanki soku pomidorowego
  • Kolacja: soczewica ze szpinakiem

Dzień 4

  • Śniadanie: mix owoców
  • II śniadanie: sok warzywny
  • Obiad: Tofu z bazylią
  • Podwieczorek: 20g orzechów, sok owocowy
  • Kolacja: Warzywne risotto z chili

Dzień 5

  • Śniadanie: 1-2 gruszki pokrojone, zielona herbata
  • II śniadanie: maślanka
  • Obiad: Kurczak na ryżu
  • Podwieczorek: sok ze świeżych owoców
  • Kolacja: Sałatka chińska

 


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu