Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Mleczna

Zalecany czas: 7 dni | Stracona waga: ?? kg | Rygorystyczność: Lekko-Średnia | Jadłopis na stronie: Tak

Kuracja mleczna jest bardzo ciekawym programem żywieniowym. Otóż nie zmusza nas do rygorystycznej i natychmiastowej zmiany naszych posiłków z dnia na dzień. Jedyną trudną rzeczą jest dokładne zrozumienie założeń programu który nie kiedy jest trudny do pojęcia i może wydawać się skomplikowany. Można się spotkać z kilkoma wersjami kuracji mlecznej my skupimy się na jednej sprawdzonej i skutecznej wersji 7 dniowej. Zanim jednak przejdziemy do schematu i planu diety dowiedzmy się trochę o jej składnikach. Głównym elementem tej kuracji oczywiście jest mleko oraz produkty na jego bazie. W trakcie trwania diety będziemy zatem pić mleko, napoje mleczne oraz jeść różnego rodzaju chude sery i twarogi. Oprócz tego przyjdzie nam jeść mięso, owoce, buliony warzywne, miód i kakao. Wystrzegać za to należy się owsianek muesli oraz kaszek, ich miejsce powinny zająć duże ilości chudego sera z dodatkiem naturalnego jogurtu i miodu. Dieta mleczna niewątpliwie zaopatruje organizm w wiele witamin, mikroelementów i ważnych składników odżywczych. Sekretem kuracji jest mleko które jest bogate w różnego rodzaju ważne i cenne pierwiastki jak cynk i magnez, zapewniające energię i siły witalne. Oprócz tego i przede wszystkim jest źródłem wapnia który jest nie odmownym elementem w procesie budowy i rozwoju kości oraz białka. Mleko zawiera ponadto witaminy A, B2, oraz B12 które uelastyczniają i dotleniają skórę, a także poprawiają jej ukrwienie. Drugim ważnym składnikiem w diecie jest miód który wzmacnia serce, stymuluje produkcje hemoglobiny i czerwonych krwinek, poprawia krążenie krwi i obniża ciśnienie. Miód także jest dobrym źródłem dodatkowej energii.

Zalety, Wady oraz Przeciwwskazania

Ważną zaletą diety mlecznej jest to iż pomimo tego że należy do kuracji niskokalorycznych nie jest uciążliwa i niebezpieczna oraz nie wyniszcza naszego organizmu jak inne tego rodzaju diety ubogie w kalorie. Dzięki temu można ją polecić każdemu bez względu na wiek. Z programu nie mogą korzystać jedynie osoby z chorobami przewlekłymi bądź matki w ciąży lub w okresie karmienia. Kuracja mleczna dostarcza niezbędną ilość białka oraz wapnia do organizmu a także dużo innych ważnych składników odżywczych. Mleko i produkty mleczne mają też właściwości lecznicze i zapobiegawcze chorobom takim jak zapalenie stawów, niestrawności, wrzody, obrzęki, niedoczynność tarczycy, migreny, zapalenie wyrostka robaczkowego, anemia, bezsenność. Lecz oprócz plusów spożywanie mleka niesie ze sobą pewne ryzyko. Duże grono dietetyków twierdzi że picie oraz jedzenie dużej ilości mleka pod różnymi postaciami może pogorszyć stan naczyń krwionośnych, zwiększyć się może także ryzyko pojawienia chorób cywilizacyjnych. Mleko obciąża nerki i wątrobę. Dodatkowo jest bogate w białko zwierzęce którego zbyt duże i częste przyjmowanie może podnieść poziom cholesterolu co skutkować może powstaniem miażdżycy. Na szczęście eksperci uspokajają i są zgodni że racjonalne przyjmowanie i spożywanie produktów mlecznych nie się ze sobą same korzyści. Dlatego powinniśmy jeść około 3 posiłków dziennie których elementem jest mleko bądź jego pochodne. W przypadku diety mlecznej dużą zaletą jest czas jej trwania ( tylko 7 dni ), a także to że poza trzema dniami podczas których trzeba ściśle przestrzegać jadłospisu przez resztę dni kuracja nie wymaga od nas większych wyrzeczeń i obowiązków.

 

Plan Diety

W wersji 7 dniowej dieta mleczna trwa równo tydzień i dzieli się na dwa etapy pierwszy łagodny oraz drugi już rygorystyczny. W pierwszym etapie który trwa 4 dni ( na ogół od poniedziałku do czwartku ) spożywamy te same posiłki co do tej pory z pewnymi zastrzeżeniami. Nasze racje muszą być mniejsze o połowę od dotychczas jedzonych oraz powinniśmy wystrzegać się potraw tłustych a także słodyczy i węglowodanów. W tym etapie miejsce obiadu zastępuje posiłek mleczny (przykładowy posiłek niżej). W drugim etapie który trwa 3 dni ( od piątku do niedzieli ) musimy już ściśle i sumiennie stosować się do zaleceń jadłospisu (cały jadłospis niżej ). Dietę mleczną można stosować raz w miesiącu.

 

Jadłospis

Dzień 1-4

  • Dotychczasowy obiad zastępujemy posiłkiem mlecznym np.: 250g białego chudego sera, 1 odtłuszczony jogurt, 2 łyżeczki miodu (Ser rozcieramy na masę, dodajemy jogurt i miód. Dokładnie mieszamy).

Dzień 5

  • Śniadanie: miseczka chudego mleka z 1 łyżeczką miodu lub kakao
  • II śniadanie: pomarańcza lub grejpfrut
  • Obiad: Befsztyk z polędwicy wołowej (150g) lub 200g gotowanej ryby z ziołami i cytryną lub 200g białego mięsa
  • 2 godziny po obiedzie: 1 jogurt z łyżeczką miodu
  • Posiłek koło godz. 16: napój z miodu (3/4 szklanki wody mineralnej niegazowanej połączyć z sokiem z 1 cytryny i łyżeczką miodu)
  • Kolacja: 3 miseczki bulionu z jarzyn (bez soli) wypij w odstępach 10 - minutowych, a następnie zjedz 3 talerzyki ugotowanych jarzyn (co 20 min)
  • Posiłek przed snem: gurt z łyżeczką miodu lub szklanka napoju z miodu

Dzień 6

  • Przez cały ranek aż do popołudnia pijemy w niewielkich ilościach: 1,5 l wody, sok z 2 świeżo wyciśniętych grejpfrutów, 1 szklankę mleka z dodatkiem 1 łyżeczki kakao i 1 łyżeczki miodu, 1/2 l bulionu
  • Po południu: 1 jogurt z miodem, a 2 godziny później 1 napój z miodu
  • Pora Kolacji: pieczony pstrąg (200g), miseczka zielonych jarzyn z lekkim sosem winegret
  • Przed snem: jogurt z łyżeczką miodu

Dzień 7

  • Śniadanie: 1/2 l wody, sok z 1 wyciśniętego grejpfruta, 15 minut później kakao z miodem i chudym mlekiem
  • II śniadanie: wypij 1 l wody, po 1 szklance co pół godziny
  • Obiad: 200g białego mięsa z piersi kurczaka lub indyka, ugotowanego lub upieczonego w folii bez tłuszczu albo 200g chudej ryby, sałatka z zielonych warzyw z sokiem z cytryny
  • Około godz. 15: kompot z 2 jabłek albo z suszonych owoców.
  • Między godz. 17.00 a 19.00: szklanka napoju miodowego.
  • Kolacja: bukiet z jarzyn z dodatkiem odrobiny sosu z oliwy lub masła, 1 ugotowany w łupinie lub upieczony w folii ziemniak
  • Przed snem: szklanka jogurtu z miodem lub 1 porcja napoju miodowego.

Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu