Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Mayo - Jajeczna

Zalecany czas: 5 do 14 dni | Stracona waga: 5 do 7 kg | Rygorystyczność: Duża | Jadłopis na stronie: Nie

Kuracja Mayo została opracowana przez amerykańską klinikę która specjalizuję się w programach odchudzających. Głównym produktem na którym opiera się dieta, są jajka. W ,,sieci,, można znaleźć kilka różnych wersji tej kuracji. W wersji oryginalnej dieta trwa równo 14 dni podczas których oprócz jajek będziemy spożywać także niewielkie ilości owoców i warzyw. Podczas kuracji będziemy spożywać 3 posiłki dziennie. Należy pamiętać by obiad i kolacje jeść o stałych porach. Ważne jest także picie minimum 3 litrów wody nie gazowanej. Podstawowym składnikiem diety są jajka, jemy około 6 jaj dziennie ( najlepiej na twardo ). Ogólny dzienny bilans wszystkich naszych posiłków nie powinien przekroczyć 800-1000 kalorii. Według autorów i osób które skorzystały z tego programu podczas 2 tygodniowej kuracji jesteśmy wstanie zrzucić od 5 do 7 kilogramów. Sekretem diety są jajka które są bardzo niskokaloryczne ( jedno jajko to około 65-70kcal ) a przy tym są bogate w cenne składniki takie jak witaminy A, D, E, K, C, B1, B2, PP, B6, B12, magnez, wapń, fosfor, cynk, żelazo, kwas foliowy, potas, sód, miedź, selen. Jajka zawierają również cenne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Ponadto i przede wszystkim jajko jest cennym źródłem wysoko przyswajalnego białka a jego spożywanie ułatwia zapamiętywanie i łagodzi stres. Warto zaznaczyć że kuracja mayo należy do diet bardzo restrykcyjnych ponieważ w jej jadłospisie brakuje produktów mlecznych i skrobiowych, suchych warzyw, tłuszczów oraz cukrów co wiąże się z brakiem wszystkich niezbędnych składników które potrzebuje codziennie nasz organizm.

Drugim elementem diety są warzywa, zawierają one błonnik który wspomaga pracę jelit, oczyszcza organizm z toksyn a także są pełne minerałów i składników odżywczych. Trzecim składnikiem są owoce które maja zaopatrzyć nas w witaminy i wprowadzić do naszego menu trochę urozmaicenia. W ostatnim etapie diety można sobie nawet pozwolić na posiłek w postaci mięsa bądź ryby którym zastępujemy jajka.

 

Przykładowy 5 dniowy jadłospis

 

Dzień 1

  • Śniadanie: 2 jaja na twardo, grejpfrut

  • Obiad: 2 jaja na twardo i 200 gram gotowanych warzyw.

  • Kolacja 2 jaja na twardo 3 liście sałaty z odrobiną oliwy z oliwek

Dzień 2

  • Śniadanie: 2 jaja na twardo, pomarańcz

  • Obiad: 2 jaja na twardo, sałatka warzywna ( dowolna ilość )

  • Kolacja: 2 jaja na twardo, szpinak lub brokuły gotowane

Dzień 3

  • Śniadanie: 2 jaja na twardo grejpfrut

  • Obiad: 2 jaja na twardo 200 gram gotowanych warzyw.

  • Kolacja: 2 jaja na twardo, surówka z warzyw

Dzień 4

  • Śniadanie: 2 jaja na twardo, pomarańcz

  • Obiad: 2 jaja na twardo, sałatka warzywna ( dowolna ilość )

  • Kolacja: 2 jaja na twardo gotowany szpinak lub brokuły

Dzień 5

  • Śniadanie: 2 jaja na twardo, pomarańcz

  • Obiad: mięso-ryba z grilla lub gotowana, surówka z warzyw,

  • Kolacja: 2 jaja na twardo grejpfrut

 

 

Oczywiście pamiętamy by pić minimum 3 litry nie gazowanej wody dziennie. Dieta pozwala także pić herbaty ziołowe i owocowe a także słabą czarną kawę.

Jajka należało by spożywać z odrobiną tłuszczu ( masło, oliwa, majonez )

 

Zalety i Wady

 

Nie wątpliwie najważniejszą zaletą diety mayo jest to iż rzeczywiście skutecznie powoduję utratę zbędnych kilogramów. Po zakończeniu kuracji możemy się liczyć z tym że będziemy lżejsi nawet o 7 kilogramów!. Oprócz tego jest programem tanim i łatwym w realizacji. Nie wymaga od nas gotowania i przyrządzania nie wiadomo jak skomplikowanych dań. Nie musimy tracić czasu na jej przygotowanie i spędzać długich wizyt w kuchni angielskiej. Jest bardzo prostym i skutecznym programem odchudzającym dostępnym nawet na wakacjach. Wad diety jajecznej jest dosyć sporo. Pierwszą z nich jest to iż nie dostarcza wszystkich niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania składników odżywczych dla tego zalecany jest 5 dniowy cykl zamiast 14 dni. Jeżeli Ktoś chciałby zastosować i przystąpić do 2 tygodniowego wariantu powinien z skonsultować to z lekarzem bądź dietetykiem. Dieta bogata jest także w cholesterol, to następny powód dlaczego dietetycy radzą by nie korzystać z niej dłużej niż 5 dni. Efektem długotrwałego korzystania z programu jajecznego może być to iż narazimy nasz układ sercowo naczyniowy, doprowadzić może też to do wzrostu cholesterolu we krwi następstwem czego zwężają się tętnice co powoduje choroby krążenia. Dlatego nie powinny korzystać z niego osoby w podeszłym wieku a także ludzie z problemami serca i chorą wątrobą. Ten rodzaj diety jest zakazany dla kobiet w ciąży oraz nieodpowiedni dla osób aktywnych fizycznie. Kolejnym minusem jest to iż kuracja mayo jest bardzo monotonna i po jej skończeniu może dopaść nas efekt jo-jo. Warto dodać iż menu diety jest ubogie w węglowodany co może powodować senność i osłabienie. Mogą wystąpić także wymioty i wysypka która jest rezultatem spożywania dużej ilości białka. Program odchudzający mayo można powtórzyć dopiero po 35-40 dniach.


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu