Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Kopenhaska

Zalecany czas: 13 dni | Stracona waga: 4 do 8kg | Rygorystyczność: Średnia | Jadłopis na stronie: Tak

Wstęp

Dieta Kopenhaska wśród osób które korzystały z różnych programów dietetycznych ma miano jednej z najlepszych. Często nazywana również dietą szwedzką. Jest programem skutecznym i sprawdzonym na dziesiątkach tysięcy zadowolonych osób. Niestety należy do jednej z najbardziej rygorystycznych kuracji i z pewnością skierowana jest do osób zdeterminowanych i sumiennych. Na szczęście trwa ona tylko 13 dni. Podczas których będziemy mieli do dyspozycji stały jadłospis bez możliwości naszej ingerencji. Realizując i decydując się na ten program, możemy liczyć się z utratą zbędnych kilogramów na poziomie od 4 do nawet 8.

 

Ogólne założenia

 

Dieta kopenhaska jak już wiemy trwa 13 dni, podczas których będziemy musieli zredukować spożywanie naszych posiłków do 3 razy dziennie. Zatem będziemy teraz jeść tylko śniadanie ,obiad i kolacja. Menu kuracji kopenhaskiej opiera się praktycznie na tych samych produktach przez okres 13 dni zatem może to dla niektórych wydawać się monotonne ale osoby którym udało się przebrnąć do końca twierdzą że dieta jest warta wyrzeczeń tym bardziej że trwa ona tylko około dwóch tygodni.

  

Kolejną istotną rzeczą są pory posiłków. Śniadanie jemy rano, lunch należało by spożyć w przedziale między 12 a 14, natomiast ostatni posiłek czyli kolację nie później niż o godzinie 18. Jak sami widzimy dieta jest restrykcyjna nie tylko jeśli chodzi o skład naszych dań ale także i o godziny ich konsumpcji. Ogólnym sekretem diety jest to że podczas kuracji nasze spożycie kalorii będzie oscylować w granicach 600-900kcal. To właśnie ma sprawić że szybko i skutecznie pozbędziemy się zbędnych kilogramów. Pamiętać zatem musimy by podczas przygotowywania posiłków liczyć kalorie i ich skład by nie przekroczyć bariery 900kcal w ciągu dnia. Nie wolno także podjadać między posiłkami jakichkolwiek przekąsek. Dodatkowo musimy wyeliminować z naszego menu sól i przyprawy na jej bazie. Także spożycie płynów powinno wzrosnąć. Powinniśmy pić minimum 2 litry nie gazowanej wody dziennie. Przed śniadaniem dozwolona jest kawa ( z jedną łyżeczką cukru ) która może dodać nam energii na początek dnia lecz często tylko ona będzie naszym jedynym ,,posiłkiem,, od którego zaczniemy dzień.

Produkty Dozwolone
Produkty Zabronione

Jaja, chude mięso, ryby, warzywa oraz niewielka ilość owoców, przyprawy (dozwolone jest stosowanie niewielkich ilości soli oraz pieprzu. Do mięsa i ryby można również dodawać suszone zioła jednak w ograniczonej ilości)
Słodycze, napoje alkoholowe, produkty zbożowe 


        Pierwsze dni kuracji są najtrudniejsze gdy je przetrwamy kolejne powinny być łagodniejsze. Towarzyszyć nam też mogą lekkie bóle głowy i ogólne osłabienie jest to efektem drastycznej obniżki spożywanych kalorii. Niektórzy zalecają by wspomóc swój organizm różnego rodzajami multiwitamin, które dostarczą najpotrzebniejszych składników. Zabronione jest mieszanie kolejności dni jadłospisu np. dzień 10 nie może być zamieniony z dniem 5. Mieszanie ich a także odstępstwa w postaci skrócenia zakładanej ilości dni z 13 do 12 bądź jednodniowy przestój równa się z przerwaniem diety. Trzeba mieć to na względzie ponieważ dużo osób robi błąd i np. 10 dnia kuracji widząc efekty przestaje myśląc że już osiągnęło cel. Dużo także jest informacji według których dzięki diecie kopenhaskiej można schudnąć nawet do 20kg, jest to oczywiście mit. Zdarzają się przypadki gdzie osoby korzystające z tego programu żywieniowego taki efekt osiągają lecz każdy z nas ma inną przemianę materii oraz inne właściwości które mniej lub bardziej wpływają na efekt końcowy.

 

Pełny jadłospis diety kopenhaskiej

 

Dzień 1

  • śniadanie: filiżanka kawy ( jedna łyżeczka cukru ), 1 mała kromka pieczywa (grzanka)

  • Obiad: Befsztyk wołowy ( około 180-200g ), sałata z olejem i cytryną,

  • 2 jajka na twardo, jeden pomidor oraz mały talerzyk gotowanego szpinaku.

Dzień 2

  • Śniadanie: filiżanka kawy ( jedna łyżeczka cukru ), 1 mała kromka pieczywa (grzanka)

  • Obiad: Befsztyk wołowy ( 180-200g ), sałatka z olejem i cytryną, oraz duży grejpfrut.

  • Kolacja: plaster szynki chudej ( duży ), oraz 2-3 szklanki jogurtu naturalnego.

Dzień 3

  • Śniadanie: (przed śniadaniem filiżanka kawy ),1 duża starta marchewka z sokiem z cytryny

  • Obiad: szklanka gotowanego szpinaku, jeden pomidor, świeży owoc (np. duże jabłko),

  • Kolacja: jeden duży plaster chudej szynki, kilka dużych liści sałaty z olejem i cytryną, 2 jajka na twardo.

Dzień 4

  • : filiżanka kawy ( jedna łyżeczka cukru ).

  • Obiad: pół kostki chudego twarożku (około 100 gram), jedna starta marchewka, dwa jajka na twardo

  • Kolacja: sałatka owocowa, dwie lub trzy szklanki jogurtu naturalnego.

Dzień 5

  • Śniadanie: Szklanka herbaty bez cukru, jedna duża tarta marchew z dodatkiem cytryny.

  • Obiad: duża porcja gotowanej lub smażonej chudej ryby (np. pstrąga lub dorsza),

  • Kolacja: Befsztyk wołowy ( 180-200g ), kilka różyczek gotowanych brokuł i kilka dużych liści sałaty.

Dzień 6

  • filiżanka kawy ( jedna łyżeczka cukru ), 1 mała kromka pieczywa (grzanka)

  • Obiad: cały niewielki kurczak (około 700 gram), kilka dużych liści sałaty z olejem i cytryną

  • Kolacja: dwa jajka na twardo, duża tarta marchew.

Dzień 7

  • Szklanka herbaty bez cukru, 1 mała kromka pieczywa (grzanka)

  • Obiad: Kawałek chudego grillowanego mięsa

  • Kolacja: najlepiej nic, lecz można pokusić się na owoc

Dzień 8

  • Śniadanie: filiżanka kawy ( jedna łyżeczka cukru ), 1 mała kromka pieczywa (grzanka)

  • Obiad: 2 jajka na twardo, pół paczki (szklanka) gotowanego szpinaku lub brokułów, 1 pomidor

  • Kolacja: 1 duży befsztyk wołowy (około 200 g), 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Dzień 9

  • Śniadanie: filiżanka kawy ( jedna łyżeczka cukru ), 1 mała kromka pieczywa (grzanka)

  • Obiad: 1 duży befsztyk wołowy (200 g), 1/3 główki sałaty (lub 5 liści) z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny, 1 surowy owoc (jabłko, ananas lub grejpfrut)

  • Kolacja: 1 gruby (100 g) plaster szynki (np. drobiowej), 2/3 jednej szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 10

  • Śniadanie: filiżanka kawy ( jedna łyżeczka cukru ), 1 mała kromka pieczywa (grzanka)

  • Obiad: pół paczki (szklanka) gotowanego szpinaku, 1 pomidor, 1 surowy mały owoc

  • Kolacja: 2 jajka na twardo, 1 gruby (100 g) plaster szynki, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Dzień 11

  • Śniadanie: filiżanka kawy ( jedna łyżeczka cukru ), 1 mała kromka pieczywa (grzanka)

  • Obiad: 1 jajko na twardo, 1 duża marchewka, małe opakowanie serka wiejskiego (twarożku naturalnego) (100-150 g)

  • Kolacja: pół szklanki kompotu z owoców (ugotowanego bez cukru, owoce zjadamy), 2/3 jednej szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 12

  • Śniadanie: 1 duża starta marchewka z sokiem z cytryny

  • Obiad: 1 duża (300 g) chuda gotowana ryba (pstrąg, dorsz lub sola) z sokiem z cytryny. Rybę można także usmażyć bez tłuszczu.

  • Kolacja: befsztyk wołowy ( około 200 g), 5 liści sałaty, pół paczki (6-8 główek) gotowanych brokułów

Dzień 13

  • Śniadanie: filiżanka kawy ( jedna łyżeczka cukru ), 1 mała kromka pieczywa (grzanka)

  • Obiad: 1 duszona pierś kurczaka bez skóry, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

  • Kolacja: 2 jajka na twardo, 1 duża starta marchewka

 

Po zakończeniu diety by nie dopadł nas efekt jo-jo należy stopniowo zwiększać kalorie i ostrożnie dobierać produkty by na powrót się nie od tłuścić. Dużo osób przechodzi także od razu na dietę 1000 kalorii. Kurację kopenhaską możemy powtarzać dopiero po upływie 2 lat od jej ukończenia.

Plusy i minusy

 

Niewątpliwie największą zaletą kuracji kopenhaskiej jest to iż rzeczywiście skutecznie redukuje zbędne kilogramy. Nie ma praktycznie osoby która kończąc ten program nie była by zadowolona ani lżejsza o parę kilogramów. Dodatkowo dieta poza tym że pomaga schudnąć edukuje nas na przyszłość. Na pewno rzadziej będziemy po niej sięgać po różnego rodzaju przekąski jak to miało miejsce wcześniej a także ureguluje się nasz metabolizm. Dieta kopenhaska na pewno nie nadaje się dla każdego i to jej minus. Pomijając fakt iż kuracja jest bardzo restrykcyjna i aby ją ukończyć trzeba naprawdę wielkiego samozaparcia i zaangażowania ale też wielu wyrzeczeń. By przystąpić do tego programu musimy sobie zdać sprawę i odpowiedzieć czy mamy silną wolę by przetrwać te 13 dni. Ponadto ważny jest nasz stan zdrowia. Tylko osoby zdrowe oraz nie wykazujące jakichkolwiek objawów mogą przystąpić do tego programu żywieniowego. Oprócz tego nie powinny korzystać z niego osoby młode ( przed 18 rokiem życia ) a także osoby które ciężko pracują. Ze względu na to iż posiłki trzeba jeść w określonych godzinach proponujemy przystąpić do diety w okresie wolnym od pracy czy większych obowiązków jest to też jedna z głównych i ważnych zasad by pory posiłków były o określonej porze. Kuracja kopenhaska nie nadaje się dla osób które cierpią na ogólny słaby stan zdrowia, nadciśnienie tętnicze oraz dolegliwości żołądkowe. Także dla matek w ciąży i karmiących piersią. Warto wiedzieć iż sport oraz aktywność fizyczna która często jest wskazana przy różnego rodzaju programach żywieniowych akurat w przypadku diety kopenhaskiej jest zabroniona, ponieważ zbyt mocny wysiłek może osłabić organizm a kuracja nie dostarcza odpowiedniej ilości składników odżywczych ( witamin itp. ) by w pełni i kompleksowo zregenerować organizm. Dietę Kopenhaską można powtórzyć po upływie dwóch lat od jej ukończenia. 

 


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu