Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Kapuściana

Zalecany czas: 7 dni | Stracona waga: 3 do 6kg | Rygorystyczność: Średnia | Jadłopis na stronie: Tak

Niniejsza dieta jest programem bardzo prostym w realizacji ponadto jest kuracją niskokaloryczną. Jak łatwo można się domyśleć jej podstawowym elementem jest kapustą zarówno biała jak i włoska. Dieta kapuściana jest skierowana do osób chcących skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów nie tracąc przy tym czasu na przyrządzanie specjalistycznych potraw oraz komponowaniu dań z wyszukanych składników. Decydując się na ten program żywieniowy będziemy wstanie zrzucić nawet od 3 do 6 kilogramów. Kolejnym atutem jest krótki okres stosowania diety, jest to zaledwie 7dni. Nie trzeba zatem zmuszać się tygodniami i męczyć by osiągnąć idealną wagę. Program oparty na kapuście umożliwi nam to szybko skutecznie oraz tanio. Składniki na których oparta jest dieta są tanie i dostępne dla każdego.

Przepis na zupę kapuścianą główny element diety znajdziesz na samym dole tej strony

Zalety Diety kapuścianej

 Program kapuściany przez lata zyskał miano diety zdrowej oraz co najważniejsze skutecznej. Sekretem diety jest kapusta która jest bogata w ogromne ilości składników odżywczych a także innych zdrowych substancji i pierwiastków. Pierwsze z nich to witaminy, znajdziemy tu C,E oraz A. Witamina C skutecznie wzmacnia odporność organizmu a ponadto:

 

  • zabezpiecza organizm przed wirusami(eliminuje zarażone komórki)

  • wpływa na metabolizm ( cholesterolu, kwasów żółciowych, tłuszczy)

  • ma cechy bakteriobójcze

  • znacznie wpływa na gojenie się ran ( wytwarza krwinki czerwone)

  • eliminuje ryzyko powstania nitrozamin (rakotwórcze komórki)

Witamina A ma właściwości pozytywne na tkanki miękkie wilgotne naszego organizmu jak paznokcie, oczy, włosy, błony śluzowe oraz skórę. Witamina E natomiast charakteryzuje też kilkoma bardzo ważnymi funkcjami. Zapobiega zawałom oraz miażdżycy, ogranicza proces starzenia, chroni witaminę A prze utlenianiem i organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Oprócz tego podobnie jak witamina A przyspiesza proces gojenia się ran.

Następnym ważnym elementem kapusty są różnego rodzaju pierwiastki w niej zawarte. Jednym z najważniejszych z nich jest fosfor. Jest bardzo cenny dzięki niemu zachodzą następujące procesy.

 

  • jest budulcem tkanek miękkich ( mózgu, serca, nerek oraz mięśni ).

  • wspomaga budowę błon śluzowych

  • wspomaga utleniać energię z tłuszczy, białek i węglowodanów.

  • Pomaga w prawidłowym rozwoju kości.

Kolejne ważne pierwiastki to wapń, sód, potas, mangan oraz siarka. Ta ostatnia ma wielki wpływ na wygląd i jakość naszej skóry a także włosów czy nawet paznokci.

 

Ostatnim istotnym składnikiem tego warzywa jest błonnik.. Odpowiedzialny jest on za obniżanie poziomu trójglicerydów oraz cholesterolu. Ponadto działa oczyszczająco na nasz organizm eliminując z niego szkodliwe toksyny i substancje rakotwórcze (minimalizuje ryzyko raka piersi).

Oczywiście kapusta poza cechami zdrowotnymi ma także szereg innych zalet. Zaliczyć do nich możemy to że jest smaczna, sycąca oraz że zupę z niej możemy przygotować szybko nie tracąc czasu. Dzięki czemu dieta kapuściana nie będzie nam się kojarzyła z nieustannym tkwieniem w kuchni i liczeniem kalorii czy ważeniem posiłków.

Wady stosowania diety kapuścianej

Przeciwnicy kuracji kapuścianej uważają że jedną z wielu jej minusów jest fakt że dieta może wydawać się monotonna. Otóż trzeba się liczyć z tym że przez kilka dni jej trwania trzeba będzie ciągle jeść te same dania nawet po kilka razy dziennie. Nie każdemu też na pewno będzie smakować zupa na bazie kapusty lecz ludzie którzy korzystali z diety twierdzą że wystarczy odrobina fantazji i trochę przypraw jak czosnek, pieprz chilli, a także wszelkiego rodzaju zioła by zupa zyskała w smaku i zadowoliła nawet ustawione do niej początkowo sceptycznie osoby. Warto wiedzieć też że niektóre przyprawy przyspieszają naszą przemianę materii np. wspomniany wyżej pieprz. Pozostając przy zupie warto wspomnieć iż składa się ona z bardzo małej ilości wartościowych warzyw poza głównym składnikiem są pomidory, papryka, cebula , seler. Nie dostarczają one jednak niestety całego dziennego zapotrzebowania organizmu na niektóre ważne składniki jak minerały czy witaminy. Ich brak może się przełożyć na ogólne osłabienie i zmęczenie, po bóle głowy. Występuje także ryzyko zaburzenia serca, kłopoty z nieprawidłowymi funkcjami układu kostnego czy nawet anemii.

Dieta kapuściana jest skutecznym programem odchudzania lecz najwięcej skorzystają na niej Ci którzy będą chcieli pozbyć się kilku kilogramów. Osoby którzy dotknięci są sporą nadwaga bądź otyłością nie powinni korzystać z tego programu żywieniowego. Głównym tego powodem jest to iż potrzebują oni więcej czasu a kuracja kapuściana trwa tylko 7 dni. Dalsze jej realizowanie może skutkować problemami zdrowotnymi a także negatywnie wpływać na organizm.

Na końcu warto wspomnieć iż gdy uda nam się ukończyć dietę kapuścianą może wystąpić efekt jo-jo. Jest to częsty skutek uboczny stosowania tego programu żywieniowego i wszystkich krótkoterminowych diet. Krótko mówiąc podczas ich trwania gwałtownie obcinamy spożywane przez nas kalorie w efekcie czego nasz organizm minimalizuje nasz metabolizm. Konsekwencją jest zatrzymanie naszej wagi. Jemy nadal mało kaloryczne produkty ale sylwetka pozostaje bez zmian... Dużo osób kończąc dietę wraca do wcześniejszego stylu odżywiania. W rezultacie nasz niski metabolizm powoduje że szybko wracamy do wyjściowej wagi a nawet wynik może okazać się jeszcze większy niż przed zastosowaniem diety!!. Nie wolno popełniać tego błędu. Po udanej kuracji powinniśmy łagodnie i sukcesywnie wracać do minionego sposobu odżywiania. Powinniśmy zmienić tak nasze menu by dostarczać organizmowi potrawy lekkie mniej kaloryczne niż poprzednio, bogate w owoce oraz niskokaloryczne warzywa. Należy także pić dużo płynów w tym nie gazowanej wody i dużo świeżo wyciśniętych soków.

Osoby które planują wspomóc dietę kapuścianą aktywnością fizyczną lub różnego rodzaju ćwiczeniami muszą wiedzieć iż ćwiczenia należało by dobierać ostrożnie i z głową. Powinny one być ułożone tak by nie były męczące i długie. Zbyt duży wysiłek może tylko jeszcze bardziej osłabić i nadwyrężyć organizm.

 

 Przeciwwskazania

Z diety nie powinny korzystać osoby w kilku wypadkach:

  • po przebytej chorobie

  • w okresie obniżonej odporności ( jesienią, zimą wtedy nasz organizm łatwiej jest wystawiony na ryzyko infekcji wirusem)

  • z problemami serca

  • podczas anemii

  • a także osoby ze zbyt dużą otyłością

Ludzie którzy chcieli by realizować dietę a cierpią na dużą nadwagę muszą obowiązkowo skonsultować się z lekarzem bądź dietetykiem który doradzi indywidualnie i dobierze najbardziej skuteczny i bezpieczny dla danej osoby program dietetyczny. Jakiekolwiek próby poczynania na własną rękę mogą przynieść niepożądany efekt w postaci uszczerbku na zdrowiu bądź zupełnie odwrotnych rezultatów.

 

Pełny 7 dniowy jadłospis diety kapuścianej.

 

Dzień 1

  • Śniadanie: zupa kapuściana (dozwolona małą czarna kawa)

  • II śniadanie: lekka warzywna sałatka.

  • Obiad: zupa kapuściana ( dozwolona niesłodzona herbata)

  • Podwieczorek: owoc

  • Kolacja: pijemy dużą ilość płynów ( świeże soki, nie gazowana woda )

 

Dzień 2 (Tego dnia rezygnujemy z owoców)

  • Śniadanie: gotowane bądź świeżę warzywa.

  • Obiad: Zupa kapuściana

  • Kolacja: Dwa ziemniaki w mundurkach z masłem ( bez soli )

 

Dzień 3 

  • Śniadanie: porcja zupy kapuścianej

  • II śniadanie: dozwolone ponownie owoce oraz nie słodzona herbata

  • Obiad: porcja warzyw

  • Podwieczorek: jemy niskokaloryczne i lekko strawne owoce

  • Kolacja: mała porcja zupy kapuścianej

  • Ponadto pijemy duże ilości płynów

 

Dzień 4 

  • Śniadanie: porcja zupy kapuścianej

  • II śniadanie oraz obiad: owoc w postaci banana można nawet zjeść w zależności od wielkości od 3 do 4 sztuk.

  • Kolacja: 2 litry odtłuszczonego mleka po czym pijemy duże ilości nie gazowanej wody mineralnej

 

Dzień 5

  • Śniadanie: zupa kapuściana

  • Obiad: tym razem dozwolone jest około 180-200 gramów mięsa ( wołowina, piersi z kurczaka )

  • Kolacja 5-6 sztuk pomidorów oraz pijemy znów dużo wody około 1.5 litra.

 

Dzień 6 

  • Śniadanie: zupa kapuściana

  • Obiad: Ponownie mięso ( wołowina, piersi z kurczaka, chuda ryba, filet z indyka)

  • Kolacja: Warzywa ( zielone )

  • Jak codziennie dzień kończymy duża ilością płynów ( świeże soki, nie gazowana woda ).

 

Dzień 7 

  • Śniadanie: zupa kapuściana

  • Obiad: ryż z warzywami ( ryż brązowy )

  • Kolacja: mały owoc plus jak co dzień duże ilości płynów bądź małą porcja zupy kapuścianej i dużo soku ze świeżych owoców

  Wskazówka: po 7 dniach diety by uniknąć niepożądanego efektu jo-jo możemy przejść na inny program niskokaloryczny jak np. dietę 1000 kalorii (dokładny opis u nas na stronie ).


Informacja: Podczas kuracji w ogóle rezygnujemy z soli, cukru, tłuszczu potraw smażonych. Ponadto zabronione jest pieczywo i inne produkty zbożowe. Alkohol i napoje gazowane także wykreślamy.

  

Przepis na zupę kapuścianą

Składnik: 

  • kapusta włoska (główka)

  • 5-6 pomidorów

  • 6 cebul

  • seler naciowy ( pęczek )

  • 1 całą paprykę (bądź 2 zielone)

  • Oraz różne przyprawy ( służą one głównie urozmaiceniu smaku ) np. pieprz, czosnek, pietruszka, koper,. bazylia, estragon, curry.

Pierwszy krok myjemy warzywa, pomidory obieramy ze skórki. Warzywa szatkujemy ( kroimy w kostkę ). Wlewamy olej na patelnie ( około łyżki ). Gdy patelnia się nagrzeje kładziemy warzywa z wyjątkiem cebuli i smażymy do czasu aż uzyskają miękkość. Dodajemy stopniowo cebule. Następnym krokiem będzie wrzucenie wszystkiego do garnka. Wlewamy wodę i gotujemy do czasu aż wszystkie nasze warzywa stanął się jeszcze bardziej miększe. Od czasu do czasu mieszamy. Następnie według uznania i gustów smakowych dodajemy do naszej zupy przyprawy (pamiętamy że nie wolno nam używać soli, bulionów oraz innych tłuszczy). Zupa gotowa, smacznego!


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu