Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Jogurtowa

Zalecany czas: 14 dni | Stracona waga: ok 6kg | Rygorystyczność: Średnia | Jadłopis na stronie: Tak

Wstęp

Dieta jogurtowa skierowana jest do osób którym zależy na zdrowym i lekkim programie dietetycznym. Zmieniając nasz dzienny jadłospis na jogurty oraz dania na ich bazie dostarczać będziemy bardzo duża ilość zdrowych składników odżywczych jak witaminy, wapń, fosfor oraz białko. Sekretem jogurtów są żywe kultury bakterii które skutecznie ułatwiają proces trawienia. Podczas stosowania tej metody żywieniowej będziemy sumiennie zrzucać zbędne kilogramy a nasz organizm będzie zawsze zdrowy i pełny energii.

 

Korzyści jakie możemy osiągnąć z diety jogurtowej nie są okupione wielkimi wyrzeczeniami oraz obciążeniem dla naszego organizmu jak to bywa często w innych programach dietetycznych. Postępując zgodnie z zaleceniami będziemy bezpiecznie zrzucać nie potrzebne kilogramy bez jakiegokolwiek negatywnego wpływu na nasze ciało. Jedynym minusem wydawać by się mogła kwestia finansowa. Otóż codziennie musimy kupować różnego rodzaju jogurty i dbać by nasza lodówka była zawsze pełna w takie produkty. Kolejną nie dogodnością może być fakt że dieta może wydawać się jednostajna, lecz krótki czas bo zaledwie dwa tygodnie jej trwania rekompensuje nam to. Jak już wspomnieliśmy podczas 14 dni można zrzucić do 6 kilogramów na wadze.

 

 

Założenia Diety


    Cała tajemnica diety opiera się we wspomnianych przez nas na początku żywych kulturach bakterii, które skutecznie ułatwiają i przyspieszają przemianę materii w naszym organizmie i usprawniają prace jelit. W naszym menu może nie tylko składać się z jogurtów naturalnych ale także owocowych (bez tłuszczowych jak i normalnych). Naturalnie nasz program pozwala na spożywanie innych produktów jak zwykłe owoce, warzywa i nawet pieczywo. Na pierwsze efekty nie trzeba długo czekać. Już po trzech dniach powinniśmy widzieć rezultaty w postaci dobrego nastroju i lekkości. Program ma także świetne właściwości oczyszczające, dzięki niemu pozbędziemy się szybko ubocznych produktów przemiany materii a także co najważniejsze szkodliwych toksyn.

Pomiędzy głównymi posiłkami jakie przyjdzie nam jeść ( śniadanie, obiad, kolacja) dozwolone są dwa małe posiłki. Muszą one składać się z jogurtu z warzywami bądź owocami. Nasze menu możemy tworzyć z produktów podanych w poniższej tabeli. Przez okres 2 tygodni trwania kuracji trzeba komponować jadłospis tak by był urozmaicony. Należy pamiętać by pić minimum 1.5 litra wody dziennie. Warto także pić zieloną herbatę która jest źródłem polifenoli dzięki którym pozbywa się wolnych rodników. Ponadto wspomaga usuwanie toksyn i wspomaga odchudzanie, pobudza trawienie, i dodaje energii.

Podstawowym posiłkiem naszego menu są oczywiście jogurty należy pamiętać że jemy tylko takie sfermentowane produkty mleczne jak jogurt naturalny, kefir, maślankę. Możemy je wzbogacać owocami, słodkimi owocami bądź suszonymi ( doskonały zamiennik słodyczy), warzywami ( są bogate w błonnik który przyspiesza trawienie i wspomaga przemianę materii) oraz ziarnami zbóż ( zawierają witaminy E, B oraz selen, cynk, miedź, żelazo, magnez i fosfor). Oprócz jogurtów w trakcie diety jeść będziemy chude mięso, ryby, warzywa i owoce produkty pełno ziarniste( makaron ciemne pieczywo), kasze oraz brązowy ryż. Nasze ogólny bilans kaloryczny nie powinien być większy niż 1500kcal w ciągu dnia. Co prawda jogurty i posiłki na ich bazie są głównym motywem diety lecz w rzeczywistości osobno jemy je tylko na II śniadanie i podwieczorek. Podczas głównych posiłków jak śniadanie, obiad i kolacja jogurty będą pełnić rolę dodatku do nich. Menu musimy rozłożyć tak by śniadanie jeść najdalej godzinę od przebudzenia, następne posiłki powinny być jedzone nie później niż 3-4 godziny od siebie. Kolację spożywamy na około 2 godziny przed pójściem spać.

Jadłospis

Dzień 1:

  • Śniadanie:2 kromki chleba z 2 plastrami szynki drobiowej, małe jabłko, 150 g jogurtu naturalnego

  • II śniadanie: Jogurt naturalny z kawałkami mandarynki

  • Obiad: pierś z kurczaka, 2 ziemniaki i pół kalafiora, wszystko gotowane na parze, 150 g naturalnego jogurtu

  • Podwieczorek: Kefir z bananem

  • Kolacja: sałatka grecka z małą ilością oliwy z oliwek, 150 g jogurtu naturalnego

Dzień 2:

  • Śniadanie: Banan, 200 g jogurty naturalnego z 4 łyżkami muesli.

  • II śniadanie: szklanka maślani zmiksowanej z 1 łyżką otrąb i łodygą selera naciowego.

  • Obiad: pierś z kurczaka, 2 gotowane ziemniaki, filet z ryby na parze z warzywami, 200 g ćwikły z chrzanem, 150 g jogurtu naturalnego.

  • Podwieczorek: Starta marchew z łyżeczką oliwy, kilkoma posiekanymi orzechami włoskimi i 1/2 szklanki kefiru.

  • Kolacja: Sałatka z jajka na twardo, 100 g brokuł na parze, papryki, pół małej czerwonej cebuli, jogurt naturalny.

 

Dzień 3:

  • Śniadanie: Pomarańcza, 150 g jogurtu owocowego z dwoma łyżkami otrębów owsianych.

  • II śniadanie: szklanka maślanki z miksowanymi orzechami włoskimi

  • Obiad: Warzywa na parze (np. marchew, groszek, brokuły, kalafior), szklanka brązowego ryżu polanego naturalnym jogurtem naturalnym i posypanego natką pietruszki.

  • Podwieczorek: 150g kefiru z pokrojonym kiwi

  • Kolacja: 100 g twarożku z chudego białego sera z dodatkiem 150 g owocowego jogurtu, sałatka: jajko na twardo, około 100 g gotowanych brokuł, pół papryki, pół małej czerwonej cebuli.

Zalety jogurtów

 

  • Posiadają w sobie łatwo przyswajalne białko które korzystnie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu a także jest niezbędne do wytwarzania hormonów i enzymów. Gra ono także ważną role w procesie budowy nowych komórek.

  • Jogurt ma w sobie masę odżywczych składników jak witaminy A, B1, B2, niacyna (Podwyższają oraz wzmacniają odporność i system nerwowy, poprawiają wygląd skóry a także minimalizują efekt zmęczenia i osłabienia.

  • W ich skład wchodzi także wapń. Ważny budulec kości ( u dzieci ), służy także do zachowania równości masy kostnej u dorosłych.

  • Są niskokaloryczne – można spożywać je bez obaw jako przekąski między głównymi posiłkami

 

Zalety Diety jogurtowej

 

  • szybko widać efekty w postaci utraty zbędnych kilogramów

  • jest bezpieczna dla naszego organizmu

  • jest bogata w składniki odżywcze.

  • W porównaniu do diet drastycznie zmniejszających porcje, stosunkowo łatwo w niej wytrwać.

  • W porównaniu do innych programów dietetycznych w których szybko i nagle obcina się racje łatwo w niej wytrwać do końca.

  • Trwa tylko 14 dni.

  • nie powoduje efektu jo-jo ( pamiętać należy by po skończeniu kuracji nie jeść wysoko przetworzonej żywności oraz prowadzić zdrowy tryb życia.).


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu