Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Jabłkowa

Zalecany czas: 3-7 dni | Stracona waga: 2-3kg | Rygorystyczność: Duża,Średnia | Jadłopis na stronie: Tak

Kuracja jabłkowa jest doskonałym pomysłem na szybką i skuteczną walkę z nadmiarem kilogramów. Obecnie do najbezpieczniejszych i dających oczekiwane efekty należą jej dwie odmiany. Pierwsza mniej restrykcyjna w której jemy mniejsze, zdrowsze niż do tej pory posiłki gdzie uzupełnieniem są jabłka, oraz drugą gdzie nasze menu składa się tylko i wyłącznie z jabłek. Siła obydwu wariantów tkwi w tym bogatym w przeróżne składniki odżywcze oraz mikro elementy owocu. Jabłka oprócz walorów smakowych przede wszystkim dostarczają do naszego organizmu wiele ważnych i cennych witamin takich jak A, C, PP, B1, B2, B3. a także wiele niemniej ważnych pierwiastków jak żelazo, krzem, wapń ponadto jabłka są jednym z najbogatszych źródeł błonnika pokarmowego. Owoc ten zawiera także spore ilości kwasów organicznych.

  Poniżej można dowiedzieć się jakie ważne znaczenie dla naszego organizmu mają poszczególne składniki, witaminy oraz pierwiastki zawarte w jabłku i dlaczego ten owoc tak bardzo ceniony jest przez dietetyków.

 

  • Witamina A: odpowiedzialna za utrzymywanie prawidłowego stanu skóry, włosów i paznokci. Ponadto zapewnia ona normalny wzrost kości i zębów przez regulację aktywności komórek tkanki kostnej.

  • Witamina C: podnosi naszą odporność a także uczestniczy w metabolizmie tłuszczów, cholesterolu i kwasów żółciowych. Witaminy z grupy B1, B2 i B3

  • Witamina PP i B3: jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania mózgu i obwodowego układu nerwowego, działa antydepresyjnie, obniża poziom cholesterolu, obniża ciśnienie krwi, reguluje pracę przewodu pokarmowego (w tym jego funkcje wydzielnicze oraz motoryczne) a także czynność trzustki oraz wątroby.

  • Witamina B1: chroni błony śluzowe oraz utrzymuje i wpływa na polepszenie ich stanu. Ma olbrzymie znaczenie dla właściwej pracy układu nerwowego oraz zachowania funkcji sercowo-naczyniowych i mięśni.

  • Witamina B2: wspomaga i ułatwia procesy wzrostu, odbudowy i gojenia się ran, jest kluczowa do funkcjonowania centralnego i obwodowego układu nerwowego, wspomaga i korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu immunologicznego.

  • Żelazo: odpowiada za utrzymanie prawidłowego metabolizmu poprzez udział w reakcjach jodowania tyrozyny. Bierze czynny udział w tworzeniu składników krwi, takich jak erytrocyty i leukocyty. Dzięki temu odpowiada za prawidłowy skład krwi oraz mechanizmy odporności humoralnej i komórkowej.

  • Krzem: Jest niezbędny do budowy i prawidłowego funkcjonowania, naczyń krwionośnych i kości. oprócz tego przyspiesza przemianę materii i polepsza wygląd skóry i włosów

  • Wapń: łagodzi objawy alergii, chroni i wzmacnia kości, zęby oraz serce

  • Błonnik: jego korzystne działanie objawia się m.in : regulacją pracy jelit, błonnik zapobiega także zaparciom, chroni przed nowotworami jelit oraz zmniejsza poziom cholesterolu we krwi. Te ostatnie działanie na znaczenie w walce z miażdżycą. Oprócz tego jest doskonałym przyjacielem w walce z nadwagą, otóż pęcznieje i dłużej trawi się w żołądku sprawiając iż czujemy się syci co przełoży się na to iż rzadziej sięgniemy po następny posiłek.

 

Dzięki tym wszystkim powyższym składnikom a przede wszystkim ich korzystnym funkcjom jakie wywierają na nasz organizm jabłka to idealny owoc i produkt którego częste spożycie uchroni nas przed licznymi infekcjami a także spowolni procesy starzenia, poprawi wygląd skóry i włosów oraz odkwaszą nasz organizm. Należy pamiętać że dieta jabłkowa jest nie tylko dobrą kuracją odchudzającą ale także dietą oczyszczającą. Dzięki dużej zawartości pektyn jabłko jest doskonałym owocem na oczyszczenie naszego organizmu z toksyn, oprócz tego pektyny regulują skład flory bakteryjnej przewodu pokarmowego, eliminują substancje toksyczne wpływają dodatnio na przemiany cholesterolu, skutecznie leczą biegunki i zaparcia , zapobiegają wchłanianiu przez organizm tłuszczów i bezpiecznie przyspieszają trawienie. Jak sami widzimy jabłko tak naprawdę gra bardzo dużą rolę w procesie odchudzania i jest bardzo bogatym w składniki odżywcze owocem niż mogło by się wydawać. Pamiętamy by jeść jabłka ze skórką, to właśnie w niej i tuż pod nią znajduje się najwięcej najcenniejszych składników odżywczych tego owocu.  

Wariant I

 

Pierwszy wariant diety jabłkowej trwa 3 dni. Jest to odmiana restrykcyjna podczas której naszym jedynym produktem który będziemy mogli spożyć w ciągu dnia jest jabłko. Zanim jednak przejdziemy do realizacji kuracji już na 3-4 dni wcześniej powinniśmy się do niej przygotować. Przez ten okres musimy zmniejszać nasze porcje a także eliminować wędliny, słodycze czy czarną kawę a także unikać jedzenia dużej ilości mięsa. Wszystko to staramy się zastąpić warzywami oraz owocami. Faza zmniejszania posiłków przez rzeczywistym rozpoczęciem diety jest potrzebna po to by jak najbardziej zminimalizować ryzyko rozstroju żołądka.

 

  • Dzień 1: Jemy tylko jabłka, za to tyle, na ile mamy ochotę. Ponadto pijemy wywar z mięty albo rumianku, 3-4 szklanki, oraz wodę mineralną w dowolnej ilości.

  • Dzień 2: Nadal jemy same jabłka, pijąc wodę mineralną (brak ograniczeń).

  • Dzień 3: Jemy oczywiście same jabłka, wypij przynajmniej 8 szklanek płynów.

 

Ważne i kluczowe dla efektów jest to by sumiennie i ściśle trzymać się zaleceń diety. Poza jabłkami czy płynami w postaci wody mineralnej, herbatami nie jeść ani nie pić niczego innego wtedy możemy liczyć się ze spadkiem nawet 1.5 kilograma. Po 3 dniach stosowania diety by uniknąć efektu jojo oraz nie obciążyć od razu układu pokarmowego stopniowo i systematycznie wracamy do starych nawyków.

 

Wariant II

Drugi wariant kuracji jabłkowej jest mniej restrykcyjny od pierwszego. Jabłka pojawiają się tu tylko w formie dodatku do normalnych posiłków bądź wchodzą w ich skład. Owoc ten powinniśmy łączyć z chudym nabiałem, ryżem, jogurtem naturalnym, pełno ziarnistym pieczywem oraz warzywami. Nasze posiłki powinny być niskokaloryczne. Ważne jest by unikać soli, tłuszczu oraz wysoko przetworzonej żywności. Drugi rodzaj diety jabłkowej powinien trwać 5-7 dni nie dłużej podczas której jemy około 3 normalnych posiłków dwie mniejsze przekąski (II śniadanie i podwieczorek). Realizując założenia drugiego wariantu możemy schudnąć od 2-3 kilogramów.

  Każdy dzień można rozpocząć wypiciem szklanki wody zmieszanej z łyżką octu jabłkowego. Nie jest to wymagane, lecz pobudza to skutecznie przemianę materii i pomaga organizmowi oczyszczać się z toksyn.

Oprócz tego w obydwu wariantach diety jabłkowej, należy pamiętać o piciu 2.5 litra płynów, najlepiej wody mineralnej niegazowanej.


Jadłospis 

Dzień 1

  • Śniadanie: jabłko pokrojone na małe kawałki zalane szklanką chudego jogurtu naturalnego, z dodatkiem płatków kukurydzianych, kromka chrupkiego pieczywa z miodem, herbata.

  • II śniadanie: Jabłko, ewentualnie sok z innych owoców.

  • Obiad, 100g brązowego ryżu, wymieszaj ze startym jabłkiem. Przypraw cynamonem i 2 łyżkami oliwy, polej kubeczkiem chudego jogurtu naturalnego

  • Podwieczorek: Jabłko

  • Kolacja: 2 sadzone jajka smażone na patelni bez tłuszczu, do tego łyżka gotowanego szpinaku;

Dzień 2

  • śniadanie: Kubeczek chudego jogurtu naturalnego wymieszaj z 2 łyżkami kiełków soi, 2 kromki chrupkiego pieczywa cienko posmaruj masłem i miodem, herbata zielona

  • II śniadanie: Jabłko, szklanka mleka

  • Obiad: 2 naleśniki smażone na patelni bez tłuszczu; nadzienie z jabłek (pokrojonych i uduszonych z niewielką ilością wody, przyprawionych odrobiną cukru i cynamonu), herbata

  • Podwieczorek: Sok z warzyw, Jabłko

  • Kolacja: 150g białej kapusty drobno pokrojonej, wymieszanej z łyżką ziaren słonecznika i pokrojonym jabłkiem, doprawionej sokiem z cytryny, 2 łyżkami oliwy, odrobiną cukru, kminku i gałki muszkatołowej, herbata.

Dzień 3

  • śniadanie: Jajko na miękko, pieczywo kruche, sok jabłkowy

  • II śniadanie: kubek naturalnego jogurtu wymieszanego ze startym jabłkiem i 2 łyżkami miodu

  • Obiad: 100 gram ryby morskiej, 100 gram ryżu brązowego, miks warzyw, herbata

  • Podwieczorek: sok z warzyw bądź owoców, jabłko

  • Kolacja: pieczywo pełnoziarniste, mały talerzyk wędlin drobiowych, jabłko

Dzień 4

  • Śniadanie: miska owsianki z mlekiem z dodatkiem poszatkowanego jabłka

  • II śniadanie: jabłko, szklanka mleka

  • Obiad: grilowany łosoś (średnia porcja) z sałatka z jabłkami bądź owocową, herbata

  • Podwieczorek: jogurt naturalny z jabłkiem

  • Kolacja: omlet z posiekanym jabłkiem, przyprawiony cynamonem, herbata

Dzień 5

  • Śniadanie: jabłko pokrojone na małe kawałki z mlekiem i płatkami owsianymi

  • II śniadanie: jabłko, pieczywo chrupkie z miodem

  • Obiad: 100g ryżu, 80g kurczaka smażonego na folii bez tłuszczu, szklanka warzyw, herbata

  • Podwieczorek: na deser upieczone jabłko, szklanka mleka

  • Kolacja: sałatka owocowa, z pieczywem chrupkim, herbata zielona

Zalety

Najważniejszą zaletą diety jabłkowej jest to iż dzięki niej szybko pozbędziemy się zbędnych kilogramów co przełoży się nie tylko na efekty wizualne ale także wpłynie korzystnie na poprawę naszej formy i zdrowia. Sekretem kuracji oczywiście jest jabłko które jest bogate w przeróżne ważne i cenne dla naszego organizmu składniki odżywcze których funkcję zostały wyżej szczegółowo opisane. Dodatkowymi plusami przemawiającymi na korzyść kuracji jabłkowej jest to iż dieta jest bardzo prosta w przygotowaniu. Doskonale sprawdzi się i można ją polecić osobom które prowadzą szybki tryb życia, gdzie nie mają czasu na przyrządzanie i tracenie czasu na przygotowaniu posiłków w kuchni a chciały by schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę. Zaletą diety jabłkowej jest także to iż jest bardzo tania i praktycznie każdy ma dostęp do świeżych jabłek.

 

Wady

Niestety, pomimo wielu zalet dieta jabłkowa ma parę minusów które trzeba wiedzieć. Po pierwsze kuracja nie jest do końca zdrowa, eliminując posiłki oraz różne produkty które do tej pory spożywaliśmy nie jesteśmy wstanie dostarczyć naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników odżywczych. Na szczęście dieta trwa od 3 do 7 dni w zależności od jej wariantu zatem nie ma mowy byśmy mogli jakoś niebezpiecznie osłabić nasz organizm. Podczas stosowania kuracji jabłkowej możemy odczuwać także senność oraz zmęczenie jest to normalny objaw nagłej zmiany naszego odżywiania. Mogą też występować inne dolegliwości jak zawroty głowy czy osłabnięcia.

 

Przeciwwskazania

Kto może stosować dietę jabłkową? Na pewno przeciwwskazaniem jest ciąża, także kobietom w okresie karmienia nie wolno stosować tej diety. Oprócz tego osobom aktywnym fizycznie oraz wszystkim którzy są osłabieni czy przebyli ostatnio jakąś chorobę. Dietę natomiast możemy polecić wszystkim zdrowym osobom oraz tym którzy chcą szybko i bezpiecznie a co najważniejsze skutecznie pozbyć się niechcianych kilogramów.


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu