Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Bananowa

Zalecany czas: 7 lub 30 dni | Stracona waga: 3 do 7kg | Rygorystyczność: Średnia | Jadłopis na stronie: Nie

Kuracja bananowa wymyślona oraz opracowana została w Japonii przez Hitoshi i Sumiko Watanabe. Książka na jej podstawie szybko i w błyskawicznym tempie stała się hitem nie tylko w kraju kwitnącej wiśni ale także na całym świecie. Istnieją trzy warianty diety bananowej, wyróżniamy miesięczną, tygodniową oraz 3 dniową. Według autorów jak i sporej rzeszy osób zadowolonych każda z trzech propozycji jest skuteczna i przynosi widoczne efekty w postaci smuklejszej i lżejszej sylwetki. Głównym produktem w tym programie żywieniowym jest oczywiście banan choć np. w wariancie miesięcznym będziemy mogli do naszego dziennego menu dodać dowolnie skomponowane przez nas posiłki. Twórcy diety uważają iż siła diety bananowej polega na tym że owoc ten bogaty jest w szereg ważnych i cennych składników. Po pierwsze banan jest źródłem witamin B i C, potasu oraz minerałów jak cynk, magnez, mangan, żelazo, jod. Po drugie mimo że owoc jest dosyć kaloryczny jego spożycie zaspokaja głód na dłuższy czas co w rezultacie przekłada się na to że rzadziej sięgać będziemy po kolejny posiłek. Oprócz tego banany wspomagają odnowę komórek i skutecznie wzmacniają nasz układ nerwowy. Przejdźmy zatem do poszczególnych wariantów.

Wariant 3 dniowy

W wersji trzy dniowej będziemy musieli spożywać 3 posiłki dziennie. Jest to wariant dosyć restrykcyjny przez cały dzień możemy spożyć tylko 3 banany oraz 3 szklanki mleka. Dodatkowo musimy wypić minimum 2-2.5 litrów niegazowanej wody. Podczas trzy dniowej kuracji możemy się liczyć ze spadkiem naszej wagi na poziomie 3 kilogramów.

 

Wariant 7 dniowy

W drugim wariancie nasze menu ulega minimalnym zmianom. Nie spożywamy już tylko samego banana ale musli na jego bazie, które jeść będziemy na śniadanie, obiad oraz kolację. Dodatkowo autorzy pozwalają nam na skromne II śniadanie oraz podwieczorek w postaci małego jabłka. Nadal powinniśmy pić co najmniej 2 litry niegazowanej wody dziennie. Po ukończeniu cyklu nasza waga powinna spaść o 7 kilogramów!!. Po zakończeniu diety zbyt szybki powrót do starych nawyków żywieniowych może skutkować efektem jo-jo należy zatem stopniowo wracać do normalnego jedzenia.


Przepis na musli

Składniki:

- pół dużego banana

- 3 łyżki płatków owsianych

- 1 szklanka jogurtu naturalnego bądź maślanki

- 1 łyżeczka miodu.

Pół banana kroimy w plasterki, wrzucamy do miski z płatkami owsianymi zalewamy jogurtem bądź maślanką dodajemy miód. Gotowe Smacznego!

 

Wariant 30 dniowy

Wersja miesięczna diety bananowej jest najbardziej popularna. W tym wariancie banan odgrywa trochę mniejszą rolę niż w odmianie 3 i 7 dniowej. Ten rodzaj kuracji nazywany jest też często ,,poranną dietą bananową,,. Polega on na spożywaniu śniadań składających się z jednego dużego banana bądź dwóch małych które popijamy letnią wodą niegazowaną. Reszta posiłków (obiad, podwieczorek, kolacja) jest dowolna i można je komponować według własnego uznania trzeba się tylko trzymać kilku reguł. Nie wolno spożywać słodyczy (lody), używek (alkohol) ograniczamy także nabiał. Staramy się jeść powoli oraz nie zapychamy się jedzeniem. Ostatni posiłek powinniśmy zjeść przed godziną 20. Realizując 30 dniową kurację bananową można schudnąć nawet 7 kilogramów.

 

Zalety i Wady

W programie bananowym można dostrzec dużo plusów. Poza tym że banany bogate są w cenne pierwiastki i witaminy, są dobrym lekarstwem na zmęczenie i stres. W przypadku wersji 7 dniowej w połączeniu z płatkami owsianymi które pełne są błonnika skutecznie oczyszczają nasz organizm z toksyn. Ponadto dieta bananowa nie zawiera soli przez co nie magazynuje wody w organizmie co przekłada się na niższą wagę. Oprócz tego banany zawierają enzymy które wspomagają trawienie oraz przyspieszają ten proces. Korzystnie wpływają na metabolizm a także mają dużą ilość nierozpuszczalnych węglowodanów które skutecznie wspomagają spalanie tłuszczu. Do zalet diety bananowej należy również to iż jest banalnie prosta i tania w przygotowaniu. Minusem może się tu okazać monotonność oraz to iż nie koniecznie wszyscy z nas lubią banany. W wariancie 3 i 7 dniowym które opierają się na niewielkiej ilości posiłków należy pamiętać iż nie dostarczamy wszystkich niezbędnych składników do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego programy należy stosować nie dłużej iż jest to zalecane. Niektóre osoby jak np. cukrzycy mogą źle reagować na posiłki składające się wyłącznie z samych węglowodanów.  


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu