Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Dukana Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta 1000 kalorii

Zalecany czas:  1 miesiąc  |  Stracona waga: ok -4 kg  |  Rygorystyczność: Średnia  |  Jadłopis na stronie: Tak

Dieta 1000 kalorii jak każdy tego typu program dietetyczny jest czymś nowym dla naszego organizmu. Zmagazynowany zbędny tłuszcz w naszym organizmie musimy zwalczyć mniejszą ilością pokarmu niż zazwyczaj. Odchudzanie powinno odbywać się rozsądnie z zachwianiem sił i zdrowia. Właśnie dla tego Dieta 1000 kalorii jest najzdrowszym i bardzo skutecznym programem dietetycznym. Podczas jej trwania zmniejszamy naszą dzienną dawkę kalorii o 2/3. Każdy dorosły człowiek potrzebuje średnio 3000 kalorii* (W naszym teście sprawdzisz ile kalorii potrzebuje Twój organizm ponieważ podana wartość jest średnia). Zmniejszając nasze racje do omawianych 1000 kalorii sprawimy iż nasz organizm będzie zużywał zbędny tłuszcz z zachowaniem wskazanych dla naszego ciała potrzebnych składników jak białko, węglowodany tłuszcz i witaminy. Lecz ich spożycie trzeba racjonalnie ograniczyć.

By czerpać maksymalne korzyści z diety 1000 kalorii powinniśmy znać wartości kaloryczne spożywanych przez nas produktów. Pomogą wam w tym tabele kaloryczne na naszej stronie. Fenomen tego programu żywieniowego opiera się właśnie na tym by posiadać wiedzę i skutecznie ją realizować

 

Założenia diety

 

Głównym naszym zadaniem podczas kuracji dietą jest ograniczenie spożywania kalorii oraz sumienność codziennych posiłków, jemy często lecz mało a także każdą przekąskę zaliczamy jako posiłek. Nasze menu powinno mieć nast. Wartości kaloryczne.

 

  • Śniadanie 200kcal nie więcej.

  • Drugie śniadanie 150kcal.

  • Obiad 350kcal.

  • Podwieczorek maksymalnie 100kcal.

  • Ostatni pokarm 200kcal, powinniśmy spożyć do godziny 19.

 

Stosując się do tego planu powinniśmy tygodniowo tracić około 1 kilograma na wadze. Zalecany czas stosowania diety przez każdego to około 1 miesiąca. Lecz jeśli byśmy chcieli ją kontynuować należy się skonsultować z lekarzem. Dobrze też jest robić okresowe badania (krwi, serca, moczu) W wypadku kobiet warto odwiedzić także ginekologa.

Wskazówki

 

  • Od samego początku diety notuj wszystkie posiłki oraz co jesz, wtedy będzie łatwo wyeliminować popełniane błędy.

  • Wykreśl z jadłospisu ostre przyprawy. One tylko pobudzają apetyt.

  • Pij minimum 2 litry wody dziennie, ona skutecznie ,,oszukuje,, żołądek. Pozbędziesz się dzięki temu łaknienia i ograniczysz jeszcze bardziej spożywanie pokarmów.

  • Zabroniony jest alkohol, kawę i herbatę czarną pijemy w ograniczonych ilościach (herbata zielona bez ograniczeń)

  • Jedz powoli, żołądek wymaga czasu by poczuć nasycenie.

  • Zapomnij o słodyczach, mogą one tylko spotęgować efekt jo-jo ale co najważniejsze mają wpływ nasz nasze zdrowie.

  • Postaw na ruch, aktywność fizyczna wspomaga dietę.

  • Nasze menu powinno składać się z 5 małych posiłków w ciągu dnia. Przerwy między nimi powinny wynosić około 3 godzin.

  • Urozmaicaj swój dzienny jadłospis.

 

Zalety

 

Dieta jest zrównoważona, jest pełna w niezbędne składniki odżywcze a ponadto efekty w postaci straconych zbędnych kilogramów są szybko widoczne (około kilograma tygodniowo ). Przygotowanie naszych posiłków nie wymaga od nasz żadnych umiejętności ani czasu jest to nie wątpliwie wielki plus tej diety. Nasze menu musi składać się i nie przekraczać bariery 1000kalorii. Jest to kluczowa sprawa, wtedy nasz organizm z łatwością eliminuje zgromadzone w naszym ciele zapasy zbędnego tłuszczu. W programie 1000kcal nasze posiłki składają się z białka, węglowodanów tłuszczy, oraz witamin i mikro elementów. Należy jednak racjonalnie ograniczać ich spożycie. Dieta 1000kcal jest zróżnicowana oraz zbilansowana, jest bardzo łatwa w przygotowaniu i nie wymaga od nas większych wyrzeczeń.

 

Przeciwwskazania

 

  • Dietę możemy stosować maksymalnie 4 tygodnie. Ze względu iż podczas jej trwania nasz organizm dostaje mniej składników odżywczych niż wymaga nasze dzienne zapotrzebowanie. Jeżeli Ktoś chciałby ją kontynuować powinien skonsultować się z dietetykiem bądź lekarzem.

  • Ważnym przeciw skazaniem dla diety są duża nadwaga oraz otyłość.

  • Osoby poniżej 18 roku nie powinny stosować tego programu żywieniowego.

  • Kobiety karmiące bądź w ciąży ,a także ludzie z problemami zdrowotnymi nie powinni stosować diety 1000kalorii. W takich przypadkach konieczna i obowiązkowa jest wizyta u lekarza..

Jadłospis

Dzień 1

  • Śniadanie: kromka ciemnego pieczywa z łyżeczką margaryny, liściem sałaty, i plasterkiem żółtego sera (z pomidorem)

  • II śniadanie: szklanka maślanki z kromką chrupkiego pieczywa

  • Obiad: 150g piersi indyka i 200g pieczarek usmażonych na łyżce oleju z 5 dag groszku oraz łyżką chudej śmietany

  • Podwieczorek: 2 brzoskwinie

  • Kolacja: surówka z pora, kromka chleba wielozbożowego, szklanka herbaty bez cukru

Dzień 2

  • Śniadanie: 3 dag płatków czekoladowych z połową opakowania jogurtu waniliowego i mandarynką

  • II śniadanie: 4 cienkie plasterki mortadeli

  • Obiad: 100g mielonego mięsa (wyrobionego z łyżką twarożku, solą i pieprzem.) usmażonego w formie kotlecików z warzywami (papryka i cebula) na łyżce oleju.

  • Podwieczorek: jeden banan

  • Kolacja: sałatka z tuńczyka (około 120 g tuńczyka w sosie własnym z 2 łyżkami kukurydzy i 2 łyżkami gotowanego ryżu, sól, pieprz), 1 szklanka soku owocowego

Dzień 3

  • Śniadanie: 1 jajko usmażone na łyżeczce masła ze szczypiorkiem i kromką ciemnego chleba

  • II śniadanie: filiżanka zupy pomidorowej z ryżem

  • Obiad:100g usmażonej na łyżce oleju piersi z kurczaka z cukinią, marchewką i i porem z kromką chleba pełnoziarnistego lub dwoma małymi ziemniakami

  • Podwieczorek: grejpfrut

  • Kolacja: 150 g mintaja w galarecie, kromka chleba pytlowego z łyżeczką margaryny.

Dzień 4

  • Śniadanie: 10 dag twarożku z łyżeczką śmietany (posłodzony słodzikiem), z połową pomarańczy i połową jabłka oraz 10 dag aronii

  • II śniadanie: kromka chleba z masłem i pomidorem

  • Obiad: szklanka barszczu czerwonego czystego, dzwonko łososia ugotowane w warzywach, 100 g surówki z kapusty.

  • Podwieczorek: 200g ananasa

  • Kolacja: zapiekanka z ryżu (50 g suchego) i jabłka (150 g)

Dzień 5

  • Śniadanie: pełnoziarnista bułeczka z łyżeczką masła, 2 plastrami szynki gotowanej i kilkoma plastrami ogórka

  • II śniadanie: 100 ml wywaru warzywnego z roztrzepanym jajkiem

  • Obiad: szklanka wywaru z jarzyn, upieczone bez skóry udko, 100 g kalafiora z wody, 100 g surówki z marchwi z chrzanem

  • Podwieczorek: 300g Melona

  • Kolacja: 2 cienkie kromki chleba razowego z plasterkiem szynki drobiowej, 2 liście sałaty, pomidor, pół grejpfruta

Dzień 6

  • Śniadanie: kromka chleba z pełnego przemiału z łyżeczką masła i 5 dag twarożku i pomidorem

  • II śniadanie: 6 cieniutkich plasterków polędwicy wieprzowej

  • Obiad: szklanka ugotowanego makaronu wymieszanego z sałatką z pomidora, papryki, ogórka i 2 łyżkami twarożku

  • Podwieczorek: około 200g truskawek

  • Kolacja: pierogi leniwe (twaróg chudy 50 g, białko z 1 jaja, mąka pszenna 15 g, olej sojowy 5 g, cukier 5 g) , warzywa sezonowe (50 g)

Dzień 7

  • Śniadanie: 300g płatków czekoladowych z połową opakowania jogurtu waniliowego i mandarynką

  • II śniadanie: marchewka z jabłkiem i sokiem cytrynowym

  • Obiad: 100 150g piersi z kurczaka usmażonej na łyżce oliwy z przyprawami o ugotowanymi 150-200g warzyw (1 ziemniak, do tego kalafior, brokuł, marchewka)

  • Podwieczorek: około 20g czekolady

  • Kolacja: kasza gryczana z jajkiem sadzonym


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu